Michael Dat wandelpad ligt echt 50 meter verderop. Niemand loopt straks nog langs dit gebouw/ parkgrens.
Mensen kunnen verder kijken dan 50m hoor.
Michael En mensen die uit de auto stappen kijken dus naar Raveleijn én dus naar Droomvlucht. Dat gebouw van Droomvlucht kwam dus veel prominenter in beeld voor daggasten omdat iets anders in de hoek de aandacht trekt.
Raveleyn is vanaf de parkeerplaats eigenlijk al niet meer te zien (en staat overigens ook beduidend verder dan 50m). Er is een kleine hoek helemaal achterin vanwaar je het gebouw goed ziet staan. Verder zie je het vooral bij het wegrijden goed (want dan rij je recht op het gebouw af bij de slagbomen). Enkel vanaf de personeelsparkeerplaats zie je Raveleyn goed liggen. Dit was vroeger weliswaar een "Gewone" parkeerplaats, maar was ook toen maar een klein hoekje van het totaal. Het enige stukje wat je vanaf de hele parkeerplaats kunt zien is het torentje wat uit steekt, maar of daar dan nog zo veel mensen heen kijken als je het huis van de 5 zintuigen aan de andere kant hebt staan betwijfel ik.
Michael Zonder Raveleijn was dit een zinloze investering geweest.
Ik denk dat men in het algemeen gewoon een betere parkeer-ervaring wilde. De achterkant van de muur rondom het lavenlaar is afgewerkt. Die muur is door getrokken tot voorbij het dienstgebouw. Het dienstgebouw zélf is ook aan de achterkant gethemed zodat mensen die op de straat naar de Efteling reden al een "Efteling Gevoel" kon krijgen. Wat dat betreft is Droomvlucht gewoon altijd een vreemde eend in de bijt geweest omdat deze als enige niet afgewerkt was. Dat ze dit tesamen met Raveleyn (die de bocht maakt van de straat naar de Parkeerplaats toe) bij gewerkt hebben is dan logisch, maar ik denk dat je er wellicht iets té veel redenen in interpreteerd dan dat er in de realiteit zijn 😉
Michael Ongetwijfeld, maar zonder Raveleijn was dit een zinloze investering geweest.
Niet eens als de wind goed staat. Er zijn een paar harde knallen bij die je behóórlijk goed kunt horen bij de bushaltes.
Anubite Een amsterdams-achtig pieck stadje die voortborduurt op het theater.
Voortborduren op het theater lijkt me inderdaad de meest logische zet. Zoals jij het tekent lijkt het me eigenlijk een hele mooie boulevard om zo het park te kunnen betreden (mits je de achterkant toegankelijk laat).. maar dan blijft het HvdvZ helemaal verlaten achter op die plek.
Ik denk tóch dat het HvdvZ vroeg of laat gaat plaats maken voor een ander ingangsgebouw dat op een meer zinvolle locatie staat. Misschien dat de Efteling het nagenoeg 1:1 herbouwt (daar zijn ze toe in staat), maar zoals het nu staat word het in de toekomst steeds vreemder. Zelfs als mensen vanaf de "Nieuwe" parkeerplaats helemaal om het theater en LEM terrein heen geleid worden om alsnog door het HvdvZ naar binnen geloodsd te worden, gaan ze nog steeds het huis vanaf een rare hoek zien waardoor de Grandeur van het gebouw in het niet valt. Tenzij je het volk al héél ver om gaat leiden natuurlijk. Je kunt de Bushalte dan ook verplaatsen naar een plek die wat voor een nieuwe ingang logischer is. Een deel van de huidige parkeerplaats dan dan alsnog bij het park betrokken worden. (in elk geval de Oostelijke kant kan nog aangesloten worden op het sprookjesbos bij de bocht van de Nieuwe kleren van de keizer).