Yochem Ik denk dat je helemaal niet moet denken aan een boosterbike, naast het feit dat deze qua techniek al 15 jaar achter loopt is dit een totaal andere constructie.
Wat maakt het uit hoe oud iets is, conceptueel zit je hier toch letterlijk in dezelfde positie als bij de boosterbike? Met dat verschil dat je vervolgens de rails boven je hebt ipv onder je hebt. En inderdaad, de boosterbike is een stuk ouder. Maar als je inzoomt op deze tekening zie je wel dezelfde bewegingen zitten.
Die rode middenkolom waar de handvaten aan zitten kan op en neer. Je ziet de gaten voor de borgpinnen nog net zitten. En als je die kolom naar beneden volgt zit je aan de onderkant twee wielen zitten. Die duwen je scheenbenen omhoog. En halverwege zie je daarvoor de zuiger zitten waar wat speling op de beweging lijkt te zitten. Dat zie je aan dat kleine plaatje op de rode kolom, terwijl de zuiger ook een vaste positie heeft aan de grote zwarte as vanuit het midden. Dus die zuiger beweegt mee zodra de kolom in beweging komt. Het enige dat ik op de afbeelding niet goed kan zien is de beugel die je in je rug krijgt om iemand in z’n geheel vast te zetten.
Ik zie zelf ook geen rotatiemogeliikheid vanaf de zwarte as. Dat lijkt zo op de afbeelding een vaste verbinding te zijn. Misschien dat er een motor in de arm zit, maar volgens mij zijn rotaties voor dit soort zware beweging beter te realiseren met pneumatische technisch, dus met zuigers. En die zie je dus niet.
Maargoed. Mijn gok is dus we hier kijken naar een boosterbike zitting, met een gedeeltelijk Fly harnas voor de benen gemonteerd op een inverted coastertrein. Precies wat innovatie moet zijn. Nieuwe dingen doen met bestaande techniek.