Progress De aankondiging heeft op de dag van de aankondiging meerdere landelijke media gehaald
Elke scheet die de Efteling laat is tegenwoordig landelijk nieuws te noemen. Het is niet voor niets dat Wessel er z'n brood mee kan verdienen. Ten tijde van Baron maar ook DmC werd het ook landelijk nieuws, maar die aankondigingen waren iets meer omvattend qua details en informatie voorziening voor zover ik het me kan herinneren. Dat is nu niet echt het geval.
Progress Je kunt moeilijk verwachten dat men een drie jaar durende mediacampagne gaat voeren.
Dat zeg ik ook nergens en ben ik me ook goed van bewust. Maar zoals ik aangaf, lijkt het alsof de Efteling tegenwoordig maar iets aankondigd omdat het anders via een andere partij uitlekt, waardoor ze eigenlijk te weinig delen om mensen te laten binden met het nieuwe product. Ik ben geen marketeer en wellicht werkt het prima, maar dat er nu al niet meer over een van de drie lopende projecten gepraat wordt, vind ik bijzonder te noemen.
En dat heeft niet per se alleen betrekking op nieuwe projecten. Aankondigingen over nieuwe souvenirs, entertainment of horeca tijdens de zomer/winter Efteling laten tegenwoordig ook op zich wachten tot de dag zelf. Ik snap die strategie niet.
R013 ik zou persoonlijk vooral erg blij zijn met deze aanwinst maargoed.
En zoals ik aangeef, ben ik dat ook. Maar ik heb mijn vraagtekens. En kennelijk ben ik niet de enige. Maargoed, jij kent het project klaarblijkelijk al van top tot teen, dus niemand mag er meer iets tegenin brengen.
jan63 Ik heb een beetje het idee dat we door het gebouw heen een overdekte looproute krijgen met misschien wat horeca en souvenir verkoop om aan de achterkant van het gebouw de toegang tot de attractie te krijgen.
Maar daar is het weer: "idee". We weten het niet zeker. En dat stoort me bij deze aankondiging. Ik had niet hoeven weten hoeveel horeca er komt of wat het assortiment wordt, maar had hier duidelijker over gecommuniceerd. Had iets in de trant gezegd als: "In de centrale hal proef je unieke smaken en kun je bijzondere uitvindingen kopen met een uniek uitzicht op de launch." Of als er niks komt "Je reis als missionaut start in de centrale hal, waar de wachtrij zich bevindt." Je verklapt nog niks en zorgt ervoor dat er al iets meer duidelijkheid is en krijg je geen welis/nietis spelletje of teleurgestelde berichten bij opening.
En dat er nog aankondigingen of nieuwigheden bij komen geloof ik maar al te graag. Maar over het algemeen wordt er juist bezuinigd op het project na de eerste aankondiging dan dat er geplust wordt met extra attracties etc. Dus ik ga daar niet vanuit.