Een attractie op deze plek is erg onlogisch. Gezien de ruimte kan je er slechts iets 'kleins' op kwijt. Een darkride of meerdere kleinere attracties als een soort kermis achtige setting zou kunnen, maar veel meer dan dat gaat het niet worden. En waarom zou je dat dan daar plaatsen? Totaal in een andere richting dan de rest van het park, wat 2 problemen kan opleveren:
- Bij opening wordt dit té druk omdat iedereen hier als eerst naar toe gaat
- Overdag (na de topdrukte) is het gebied uitgestorven omdat het te ver van de rest van het park ligt.
Niet echt logisch dus voor attracties.
Een hotel of commercieel gebied lijkt me dan wel logischer. Het idee van een straat/plein met meerdere gevels lijkt me dan ook top. Op de begane grond commercie en daarboven hotel lijkt me top. Hopelijk in dezelfde stijl of aansluitend op het theater.
Ik hoop dan alleen wel dat ze niet de fout maken zoals bij de andere Hotels, door maar beperkte opties te bieden qua horeca etc. Juist hier zou je dan meerdere kleinere zaken moeten aanbieden om ook de niet Hotel gasten te kunnen bedienen. Een bakkerij/koffietentje voor ontbijt, een buffet restaurant voor lunch en/of diner, nog een a la carte restaurant wat inspeelt op een ander soort keuken dan wat er al te vinden is en natuurlijk een bar/bruin café voor de borrelaars. Gewoon lekker divers dus.
R013 De Eftelingsestraat is zo verlegd, kunnen ze mooi het Duits bosje er ook bij betrekken! Kunnen ze ook meteen een Bosrijk entree voorzien.
De Eftelingsestraat wordt momenteel gebruikt voor alle 3 de resorts: Bosrijk, Loonsche Land én Grand Hotel. Niet alleen de gasten, maar ook de leveranciers. Daarnaast is het ook een populaire fietsroute. Die heb je dus niet zomaar verlegd. Tenzij je net als in Phantasialand een tunnel onder je park wilt aanleggen, maar dat lijkt me niet best.
Mark Heel benieuwd wat er uit dit gerucht voort komt want als Looopings het plaatst is er vaak wel heul veul rook en wordt het te zijner tijd waarheid.
Tegelijkertijd zegt Looopings dat er meerdere ideeën liggen, maar ligt de nadruk in het artikel wel op het uitrijk idee. Ik denk dus eerder dat dit in een heel vroeg stadium is. En de ideeën en geruchten zijn ook niet nieuw. Denk dus eerder dat dit weer even een oplaaiing is om dit weer op beeld te krijgen. Anders had Wessel al wel specifieker bericht wat het zou worden.