Gisteren ook Bright Nights bezocht, en het gevoel is toch wel dubbel. Ik heb een geweldige dag gehad met leuk entertainment en zeer vriendelijk personeel in het park zelf, mooie winterse gezichten waarin je niet vaak een pretpark bezoekt, en fantastisch gezelschap. In die zin is Bright Nights echt geslaagd en staat het evenement zelf toch wel heel stevig.
Het park, los van het evenement en het bijzondere weer, is als winterse bestemming iets minder fijn. Gisteren was het weer iets minder mild dan vorige winters, en heeft het park vanaf opening besloten om alle grote attracties, op Crazy River en Space Shot na, dicht te houden. Er werden terugkomtickets uitgedeeld, wat zeer netjes is, maar het voelt toch wel als een middelvinger richting je bezoekers om achtbanen die prima later op de dag geopend hadden kunnen worden gesloten te houden.
Als alle parken in de regio bijna alles buitenattracties op een winterse dag open krijgen, en Walibi krijgt dat niet voor elkaar of kiest de makkelijke weg en houdt ze bewust dicht, dan moeten ze zich echt gaan afvragen of ze de poorten in de winter niet gewoon dicht moeten houden. Als pretparkfan wist ik wat ik zou aantreffen en heb ik een fantastische dag gehad, maar als dagjesbezoeker zonder voorkennis zou ik me bedrogen voelen.