Gisteren was het zo ver, de Walibi Holland Pretpark.club meet-up. Helaas met iets minder personen dan we gehoopt hadden, meer hé. Het idee was een gezellig dagje pretpark doen met wie mee wilde en dat hebben we zeker gedaan! Hieronder een klein sfeerverslag en wat foto’s van onze dag in Walibi Holland tijdens de Halloween Spooky Days en Frights Nights!
Ikzelf kom rond kwart over 10 aan bij Walibi en sluit me aan bij @Tonnie, @Michael en @Dennis. We strijken neer in de Sports bar om de dag te beginnen met een kopje koffie (ikzelf stiekem een warme chocolademelk). Al snel sluit @Niek zich bij ons aan en wanneer we allemaal ons drankje op hebben is het tijd om het park in te gaan.
We besluiten om, nu de rijen nog kort zijn, eerst een ritje Lost Gravity te gaan doen. Daar aangekomen blijkt deze echter een storing te hebben dus we besluiten eerst een kijkje te nemen bij het Kids Halloween, oftewel Spooky Days in het Fire Pit gebied. Ook overdag lopen hier al de nodige Rednecks rond, maar dan een stuk milder dan degene die je in de avond tegen komt. Ook Campsite The Sunshine, de gratis walkthrough is geopend, en afgestemd op het jongere publiek. Ze doen het hier overigens heel slim door het begin van de route wat milder te houden waarna je halverwege de optie krijgt om het iets heftigere deel in te gaan of een stuk te skippen en wat sneller richting de uitgang te gaan. Wij hebben natuurlijk de route helemaal afgemaakt, stoer als we zijn 😉
Na dit bezoek aan de Campsite is Lost Gravity weer geopend en kunnen we ons ritje maken. We vervolgen onze weg door het park en komen daarbij door Pirate’s Cove, het andere gebied waar je de Spooky Days kunt beleven. Hier vinden we dan ook de nodige piraten en ook een soort van waarzegster die opmerkt dat Dennis aka “man met baard” een nogal slechte aura bij zich draagt. Gelukkig krijgt hij een ritueel voorgeschreven om van deze slechte aura af te komen en dan komt het misschien toch nog wel goed volgens deze dame.
We maken een ritje in Goliath en Untamed nu de wachtrijen in het park nog steeds acceptabel zijn. Na de rit in Untamed sluit ook @Thijmen zich bij ons aan die we tijdens de koffie vanmorgen met een RIP pass en entree ticket omgekocht hebben om toch nog naar het park te komen 😉 Inmiddels is het ook tijd om wat te lunchen en we besluiten dit te doen bij de Cock-A-Doodle-Doo. De porties zijn hier inmiddels wat bijgesteld ten opzichte van net na de opening en zo hebben we onze buikjes na deze lunch goed rond en kunnen we er weer even tegenaan. We moeten ten slotte nog even door vandaag.
Terwijl Tonnie en Dennis hun spullen uit het kluisje gaan halen om verslag te doen van de persopening van de Halloween Spooky Days en Fright Nights gaat de rest van onze groep terug naar de Fire Pit om Spooky Manor te gaan proberen. Spooky Manor is eigenlijk Jefferson’s Manor maar dan milder zodat deze geschikt is voor het kids Halloween. Ikzelf skip deze overigens aangezien ik niks met spookhuizen heb dus voor een mening hierover verwijs is je graag door naar een van de andere heren.
Het uitgebreide verslag van de persopening lees je overigens: hier.
We bedenken ons dat we vanmorgen helemaal geen foldertje hebben meegenomen met wat er vanavond allemaal te doen is in het park en besluiten deze toch nog eens even te gaan halen. We weten bijvoorbeeld niet eens of er ook ergens een show of iets dergelijks opgevoerd zal worden. Omdat we toch nog even moeten wachten tot het persmomentje begint besluiten we deze te gaan halen bij de ingang van het park. Waarna Michael, Niek en Thijmen deze op de achterkant van een van de auto’s bestuderen alsof ze een bankoverval plannen 🤣
Van een afstandje bekijken we de persopening gaan daarna weer op weg richting de Fire Pit waar ook Tonnie en Dennis een bezoekje brengen aan Spooky Manor. Terwijl Niek en Thijmen nog een keer naar de Campsite gaan (die Thijmen in de ochtend gemist had). Onderweg komen we natuurlijk opnieuw door Pirate’s Cove waar een van de piraten nu ook het verhaal verteld hoe zij hier terecht gekomen zijn. Erg leuk hoe je gedurende dag zo verschillende dingen tegen komt. Dennis en Tonnie staan nog in de rij voor Spooky Manor en wij besluiten ons geluk even te gaan beproeven bij de single riders line van Untamed. De wachtrij bleek uiteindelijk een 40 minuutjes te zijn, best acceptabel ten opzichte van de 80 minuten die voor de normale wachtrij stond. Zeker als je bedenkt dat we uiteindelijk nog met zijn 3’en in een karretje zaten 😁
Onderweg naar Untamed kwamen we ook Daysee nog tegen
Na het ritje Untamed gaan we richting Club Wab waar de rest inmiddels is neergestreken en Tonnie zit aan te moedigen tijdens het schrijven van het verslag van de persopening 😉 Om niet lang daarna weer door te gaan richting de Clinic waar Tonnie, Niek en Dennis een afspraak hebben voor een behandeling. Je leest het al, het was een beetje een dag van heen en weer lopen maar ach het was gezellig dus wat maakt het uit! Ze brengen het er uiteindelijk allemaal levend vanaf.. Dus kunnen we daarna verder om alvast even een kijkje te nemen in de nieuwe scare zone Eddie’s Festival of Freaks. Hier was nu in het licht nog niet heel veel te doen dus we besluiten om later terug te komen maar nu eerst een hapje te eten bij club wab. Hier eten we een best wel lekkere pizza zodat we er de rest van de avond weer tegen kunnen.
En dan wil ie ook nog een ijsje 😝
Inmiddels valt de avond en is het tijd voor de rest om hun RIP passen te gaan verzilveren. Zoals eerder gezegd heb ik niks met spookhuizen dus ik sla deze allemaal over, maar door de eerder genoemde RIP passen hoef ik steeds niet lang te wachten tot ze terug zijn. Aangezien we daar het dichtste bij zijn beginnen ze met The Villa terwijl ik achterblijf in de Nightmares Scare Zone. In de eerste paar minuten dat ik er sta word ik direct getrakteerd op een flink portie leedvermaak. Een meisje rent voor haar leven terwijl een acteur achter haar aan zit, maar loopt zichzelf vast op een doodlopend pad en staat letterlijk met haar rug tegen de muur terwijl de acteur steeds dichterbij komt. Wat het nog leuker maakt is dat ze precies voor de dichte kant van een personeelspoort is gaan staan waardoor de acteur tot het allerlaatste moment recht op haar af kan lopen en daarna snel opzij door de poort verdwijnt 🤣
Op de foto komt het natuurlijk amper over, maar in het donker ziet Lost Gravity er erg tof uit met het industriële tintje
We komen aan bij de Fire Pit waar de Rednecks inmiddels een stuk agressiever geworden zijn dan ze vanmiddag waren. De sfeer is in dit gebied trouwens subliem en dat komt vooral ook doordat er een rockband live op het podium staat te spelen. Helaas speelt deze echter net zijn laatste nummer voor hun pauze en word deze band afgewisseld met een dj die vervolgens doodleuk wat Ronnie Flex op zet. Dat past natuurlijk totaal niet binnen dit gebied, maargoed. Opnieuw vermaak ik mij in de Scare Zone met het kijken naar hoe de acteurs mensen de stuipen op het lijf jagen terwijl de rest naar de avondversie van de Campsite gaat en ook direct een bezoek brengen aan de familie Jefferson.
Via Pirate’s Cove (wat een tof effect als het gebied zogenaamd onder water gaat!) gaan we richting Haunted Hollidays 2. Dit is voor mij de meest saaie plek om te wachten aangezien hier alleen maar een donker pad met ander wachtende is en geen Scare Zone oid. Gelukkig zijn de heren snel terug en vervolgen wij onze weg via Twisted Hellfire. Volgens mij waren we het hier redelijk over eens dat we dit de minste Scare Zone vinden. Er wordt continue een soort showtje gegeven, maar heel veel impact heeft het allemaal niet echt eigenlijk. Snel door dus naar Tangled Twigs, dit gebied is veel meer geslaagd met toffe characters en een mooie aankleding in het gebied. Inmiddels begint ons echter wel op te vallen dat er veel Scare Zones zijn, maar de meeste wel erg klein qua oppervlakte. Een grotere meer uitgestrekte Scare Zone, zodat acteurs wat meer bewegingsvrijheid hebben zoals dat vroeger ook was, lijkt mij beter. Al snap ik dat het voor de geust flow natuurlijk veel makkelijker is om dit gebieden wat kleiner te houden. De rest doet een rondje Psychoshock en ik wacht even tot ze weer terug zijn.
De reguliere spookhuizen zijn afgevinkt dus we gaan verder met de Scare Zone bingo. Eerst komen we door Villains waar men duidelijk nog steeds een video game achtige setting heeft maar nu zonder IP gebaseerde acteurs. De aankleding van het gebied is simpel maar de moving heads vanaf de top van de Space Shot en de lasers op de Enterprise zijn wel heel erg cool. Als laatste komen we terug bij Eddie’s Festival of Freaks, hier is de sfeer inmiddels wat beter maar het valt wel op dat acteurs hier voornamelijk achterin het gebied rond hangen en zich meer voor doen als toevallige festival bezoekers dan heel actief mensen laten schrikken. Ik vond het in dat opzicht niet heel spectaculair maar het gebied ziet er in de avond wel cool uit.
Voor Tonnie, Dennis en Niek was het tijd om in de rij aan te sluiten voor Below. Michael en ik besloten terug te gaan naar de Fire Pit in de hoop dat daar de band weer aan het spelen zou zijn. Dat bleek zo te zijn en daar hebben we de laatste paar nummers die ze speelde tot het 23:00 was meegepakt. Daarna zijn we neergestreken aan een tafeltje op de Main Street om op de rest te wachten. Daar kwamen ook alle acteurs uit de Scare Zones nog even samen om nog een laatste keer met veel kettingzaag geweld de bezoekers het park uit te jagen.
Ook de Rednecks waren erg tevreden over het optreden 😉
Toen we uiteindelijk weer compleet waren (de rest had wat vertraging bij Below) hebben we nog even nagepraat, onder andere ook met Maurice (bekend van ThemeTalk) en Tessa (bekend van Toverland) 😉 waarna het tijd was om naar huis te gaan.
Uiteindelijk hebben we dus weinig attracties gedaan maar we het Halloween evenement maximaal meegepakt, het was een toffe dag! (Maar wel lang! 🤣)