Afgelopen weekend was ik in Disneyland Shanghai en ik kon niet wachten om het nieuwe Zootopia gebied te ontdekken! Van te voren heb ik dit topic en alle spoilers zoveel mogelijk proberen te vermijden, en wist ik alleen dat er geklaag was over het aantal schermen in de ride.
Nou. Ik vond het hele gebied en de ride fan-tas-tisch! Het hele gebied is wellicht niet supergroot qua oppervlakte maar er is zoveel te zien en de details zijn grandioos en grappig. Ik denk dat als je Chinees spreekt je nog véél meer van die grappen zou begrijpen zelfs! Alles klopt gewoon, en de horeca is helemaal ingespeeld op het thema en dat maakt het juist af. (want ik las hier oa dat het vooral om geld draait, dat natuurlijk ook, maar het voegt zoveel meer toe).
Ik ben het met @Glenneke eens dat er wel echt een infill ride mist, er is veel dynamiek in Zootopia maar omdat er alleen een E-ticket staat is het wel zonde dat ze niet net iets meer hebben geplaatst.
Dan de attractie zelf. We hadden Priority Access gekocht (6 specifike attracties à €100 pp) maar dat was iedere cent waard. De wachttijd om het gebied binnen te komen was 40-80 min over de dag gezien en de rij voor de attracties was 50-70 min. De capaciteit is echt enorm hoog en omdat ze mensen al voor het gebied laten wachten valt de wachttijd daarom behoorlijk mee.
Ik was zo verrast met wat ik meemaakte in de attractie zelf. Het scheelt wellicht dat ik de film erg tof vond, maar de combinatie van schermen en fysieke decors was echt heel erg goed. Plus dat het trackless ritsysteem wordt gebruikt zoals het bedoeld is zoals eerder al aangehaald als Winnie the Pooh in Tokyo. Ik was zo enthousiast na de eerste rit dat we nog een 2e keer zijn gegaan en dan zie je ineens zoveel nieuwe details die je de 1e keer miste. Vind persoonlijk dat je in de 2e en 4e kar die vertrekken uit het station de beste beleving krijgt.
De vergelijking met Toon-Town (waar ik zelf weinig mee heb en wat goedkoop vind) zie ik zelf totaal niet, ik denk echt dat je het gebied zelf moet ervaren en bij voorbaat nooit onrides moet kijken want ik vind juist het verrassende effect het mooiste.
Al blijft Pirates in dit park toch net op nummer 1 staan als een vd beste darkrides in de wereld, Zootopia scoort ook mega hoog en is vooral een stuk leuker imho dan Beauty and the Beast in Tokyo welke ik jammer genoeg vond tegenvallen.