Dutch23 Ik ben ooit met wat vrienden naar Phantasialand geweest, waar we een show zagen die zo tenenkrommend slecht was dat we er heel komisch alle vier een tweetje aan wijden. Twee uur later stond er op Looopings een artikel waarin men beschreef hoe de nieuwe show van Phantasialand online gefileerd werd door liefhebbers. Met acht 'quotes' erbij, die samen letterlijk de tweets van ons vieren vormden.
Looopings heeft af en toe goeie scoops, maar blaast een klein stukje kritiek op tot een heuse revolutie als Wessel denkt er clicks door te krijgen.
Los daarvan vind ik de kern van de kritiek op dit AI-projectje van de Efteling terecht. AI is een enorm krachtig hulpmiddel bij dataverwerking, programmeren of voor als je inspiratie wil opdoen. Maar laat het creatief zijn en leuke dingen creëren alsjeblieft gewoon aan de mens over. AI heb ik thuis ook, de creatieve middelen waar de Efteling over beschikt niet.
Het valt me ook op dat ik bij veel zaken die duidelijk van de directeur Technology & Innovation komen spontaan jeuk krijg. Ik weet niet wat het is met die man, maar als ik hem in interviews hoor praten, mis ik de warmte en passie voor de Efteling die je bij veel andere Eftelingers wel hoort. Ik ken hem natuurlijk niet, maar hij lijkt me geen match met het park.