Dat je met digitalisering in de wereld wilt experimenten en innoveren met hot topics zoals AI, dat valt te prijzen. Alleen ik denk persoonlijk dat AI nog niet klaar is voor dit soort productieve oplossingen. Ik had veel liever gezien dat men tussen AI en front-end nog een bewezen renderoplossing had gezet. De AI voedt de render en de render bouwt een realistische animatie. De AI kan je voeden met allerlei sensoren zoals omgevingstemperatuur, drukte in de winkel, wachttijd van de wachtrij, etc etc. De rendertoepassing kan dan een soepele animatie maken.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gebruik van AI past in de ambitie van duurzaamheid voor het park. We zien nu meerdere initiatieven rondom AI, ik ben ook wel benieuwd welke technologie-stack erachter hangt en hoe dat in verbinding staat met elkaar.
En als ik dan toch nog even in de schoenen van Robert Jan Jaap mag staan: ik had hier een losse kraam van gemaakt die je buiten kan zetten in plaats van in de winkel. Dan heb je geen actieve verkoop, maar wel een goedkope entertainment oplossing die je ook naar andere rijken kan rollen. En je zou dan de show kunnen uitbreiden door met fysieke decors nog wat magische zaken toe te voegen.
De huidige toepassing vind ik wel heel erg medium overkomen, ik vind de kwaliteit van de beelden niet hoogwaardig genoeg.