Persoonlijk vindt ik de Chinese nachtegaal wel een mooi sprookje, maar wel echt een groot gebouw. Verder is het wel een lang verhaal als je al 2 uur in het sprookjesbos bent en ik merk dat ik hem daardoor niet altijd afkijk.
Met de teaser van loopings. Een bericht van Tim op Bluesky en denk het meest zichtbare : de nieuwe spoorweg overgang. Kan het bijna niet anders dat er hier iets gaat gebeuren.
Zelf zou ik het mooi vinden als de Chinese nachtegaal een mix van de oude interpretatie en de huidige interpretatie zouden maken waarbij je dit doet visualiseert in een kleiner gebouw.
Het voordeel hiervan is dat je op het pad van Repelsteeltje ook nog ruimte creëert voor een a 2 eventuele sprookjes. Waardoor je van 1 naar 3 sprookjes zou kunnen.
Qua timing voor de Efteling voor een nieuwsbericht zal dit denk ik dat dit na afronding van het onderhoud bij kleren van de keizer en meisje met de zwavelstokjes zal komen.
Overigens sommige reacties over het gewillig slopen vindt ik overdreven als je ziet wat de Efteling de afgelopen jaren aan attracties/ sprookjes herbouwd of geüpdatet heeft. Er worden miljoenen uitgegeven aan updates. Soms past een gebouw op een plek gewoon niet helemaal meer met de visie waar het park naartoe wilt.