nevelig_nat Premium blijft in mijn ogen te duur voor wat je krijgt, zeker nu we hebben gezien wat voor aanfluiting het speciale evenement was.
Voor een premium abonnement moet je het park 8x in een jaar bezoeken. Dan is het al goedkoper dan 8x een kaartje met AH-korting (wat ik even als de standaard korting op de entree beschouw). Dat is minder dan 1x per maand. Als je het zo redeneert dan is Premium toch eigenlijk veel te goedkoop?
Al die extra's bij Premium zijn volgens mij er bijgehaald om het wat aan te kleden. Juist dat "speciale event" heeft aangetoond dat er nauwelijks in wordt geïnvesteerd. Vorig jaar was een mazzeltje met Dance Macabre als exclusieve openstelling, en het cadeautje is ook een relatief simpel generiek ding als je het mij vraagt. Niks straalt uit dat deze groep abonnementhouders extra worden gewaardeerd. En dat hoeft van mij ook helemaal niet. Met Premium ben je verzekerd van elke dag toegang, ook op dagen dat het al ongelofelijk druk kan zijn.
Tonnie Of de animo voor de Premium abbo's viel toch meer tegen dan gedacht/gehoopt bij de Efteling en ze willen het verschil tussen die 2 kleiner maken door plus fors te verhogen en zo meer mensen de stap naar Premium te laten maken.
De blokdagen was het park dit jaar ongelofelijk rustig, zeker de feestdagen in april/mei die waren geblokt. Die dagen worden meer gevuld door abonnementhouders dan door dagbezoekers. Missschien dat dat inzicht is ingedaald en dat men dus Plus en Premium meer naar elkaar laat groeien. Een prijsverschil van 90 euro per persoon is relatief klein als je daarvoor ineens weer op alle feestdagen in 2026 naar binnen kan, zeker als dat vaak de dagen waren dat je toch al ging.