Mark Zoiets mist in ontzettend veel parken, gewoon een lekkere lange familiebaan. Maar je ziet ook gelijk waarom het mist, want het werkt pas echt met een bak theming en dat maakt het ook gelijk een investering die veel parken niet aandurven. Maar zo kaal, maar gewoon niet doen...
The_Bullgod Er zullen volgens de artwork wel enkele theming elementen langs de baan komen, maar het zal zeker geen uitgebreid rotswerk worden. Maar Energylandia is zeker niet de enige met een "kale" minetrain coaster. Maar daar hebben ze het dan wel anders opgelost. Zo staat "Port of Sky Treasure" in Vietnam erg mooi tussen de palmbomen en andere struiken, met verder ook maar een enkel theming element langs de baan. Voor "Tren Minero" in Chili lijkt hetzelfde te gelden.
Taronco Ik kan het punt begrijpen dat een mine train coaster niets is zonder de thematisatie, maar zonder is het een prima family coaster die net iets anders aanbiedt dan een Vekoma junior of Gerstlauer. Zonder thematisatie zou Colorado Adventure nog steeds een prima family baan zijn in mijn ogen.
tuindwerg Toffe baan! Prima geschikt voor de hele familie. En het is ook echt een klassieke achtbaan, zonder lanceringen of ingewikkelde elementen. Dat zien we niet zo vaak meer! Ik denk dat er nog wel wat theming bij komt eigenlijk, kijkend naar wat Energylandia de afgelopen jaren heeft neergezet...
rambo1990 de paden/pleinen die er liggen zijn dat wel echte stenen of is dat ook gewoon beton met steenmotief?
Meint rambo1990 Je bedoelt in het nieuwe gebied? Lijken echte stenen te zijn. In sommige foto's zie je dat op sommige overgangsstukken, waarvoor ze stenen op maat moeten knippen, nog geen stenen liggen, en op de laatst geplaatste foto in dit topic zie je een pak stenen staan naast het gedeelte dat nog niet bestraat is. Ik weet niet hoe het in de rest van het park is.
Aliator rambo1990 plein lijkt me wel als ik zo de hoekige stukjes aan de zijkant zie. Waar komt de 10 kilometer lange wachtrij te liggen? Als ik zo naar het station kijk kan daar niet een hele grote wachtrij zijn toch?
The_Bullgod De toegangspoort tot het nieuwe Sweet valley themagebied. Bron: https://www.facebook.com/fomocoaster/posts/pfbid02cqt3e7RYrvDi2K4GpEh2VZ1MBu8NttkbdRP2RBNonvSdLE5X6Yh95TwSqJBk9R5Tl
The_Bullgod Er is nog steeds enorm veel werk aan de winkel voordat Sweet Valley kan openen. Toch is de verwachting nog steeds dat dit later deze zomer/najaar wel gaat lukken. Bron: FOMO Coaster
Coasterfrenzy The_Bullgod Toch is de verwachting nog steeds dat dit later deze zomer/najaar wel gaat lukken. Voor zover ik weet is de theming rond Aqualantis ook nog steeds niet af.. Dus ook hier zou het me niet verbazen als ze openen terwijl nog niet alles af is. Het thema is in elk geval wel origineel. Benieuwd hoe dat gebied in zijn geheel tot zijn recht komt als ook fase 2 af is.
Remco82 Twee achtbanen met een trein thema in een gebied, blijft een apart park dat Energylandia. Ben benieuwd wanneer de opening is, Abyssus was vorig jaar begin juli als ik mij niet vergis, maar voor een Mine Train ga ik niet richting Polen....denk ik.
The_Bullgod Het lijkt er op dat er toch nog enkele grote theming elementen langs de mine train komen En Sweet Valley ziet er nu al redelijk af uit. Alleen die grote hal zal later pas openen, dat is namelijk fase 2 van dit gebied Bron: https://www.skyscrapercity.com/threads/zator-energylandia-park-rozrywki.1557590/page-1438#post-179565800
The_Bullgod Nog een paar plaatjes van de werkzaamheden aan de theming voor Choco Chip Creek Ondertussen zijn ook de voor Vekoma Mine Train coasters kenmerkende houten balkjes aangebracht op de track. Bron: FOMO Coaster
Taronco Coasterfrenzy vind dit gebied toch een stuk organischer en mooier dan Aqualantis met de rechte gebouwen en eentonige kleuren.
The_Bullgod Het lijkt er op dat dit themagebied pas later dit jaar of mogelijk zelfs pas begin volgend jaar open zal gaan. Dit zijn enkele foto's van afgelopen zaterdag, en het lijkt er op dat er nog wel erg veel gedaan moet worden. Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/energylandia-choco-chip-creek-vekoma-minetrain-2022.44484/post-1142714
Taronco Laten ze aub nu wel de tijd nemen om het gebied volledig af te werken want Aqualantis ziet eruit als een geel geverfde betonparkeerplaats. Hier zit in ieder geval al wat meer kleur en leven in.
Remco82 Taronco Heel Energylandia een betonparkeerplaats...met hier en daar een uitzondering. Goh dat dit nieuwe gebied dit jaar misschien niet open gaat had ik niet zien aankomen.."Sarcasme"
Coasterfrenzy Taronco Laten ze aub nu wel de tijd nemen om het gebied volledig af te werken want Aqualantis ziet eruit als een geel geverfde betonparkeerplaats. Hier zit in ieder geval al wat meer kleur en leven in. Dit jaar het park opnieuw bezocht en Aqualantis beviel me nu beduidend beter dan vorig jaar. Er zijn hier en daar wat details bij gekomen die het gebied écht ten goede komen. Er mag weliswaar nog wat meer aan gesleuteld worden, maar al met al ziet het er zeker niet meer zo slecht uit. Ook de Drakenzone (vooral het gedeelte rondom die kiddie coaster) zag er beter (en minder als een betonbunker) uit.
tuindwerg Remco82 Heel Energylandia een betonparkeerplaats...met hier en daar een uitzondering. Wanneer was je er voor het laatst? Dit was een jaar geleden absoluut niet mijn indruk namelijk! Of is dit een van jouw "uitzonderingen"?