Ricardo1987 dat wil ik zeker doen, maar vrees dat ik dan nog minder vrienden gaat maken hier...
Ik denk niet dat je wel of geen vrienden gaat maken hoor, ik denk dat je misschien wat tegenargumenten over je heen krijgt, waaronder van mij. Wat je zegt over D66 klopt namelijk gewoonweg niet, ik ben ook benieuwd waar je die info vandaan hebt.
Ricardo1987 maar het mag geen geheim zijn dat ik sowieso voor de PVV gestemd heb vanwege het migratie probleem.
Hierover verschillen we gewoon van mening. We hebben een migratieprobleem, maar grenzen dichtgooien is in mijn ogen geen optie, we moeten vluchtelingen opvangen, dat staat in internationale verdragen en je kan het menselijk niet maken om mensen die hulp nodig hebben te weigeren.
Ricardo1987 maar de grootste reden is toch wel, en het doet me zeer om het te zeggen, ik zelf leef op de armoede grens, niet vanwege mijn eigen schuld... maar door medische problemen.. Als ik naar de punten van D66 kijk.... gaat mij dat toch echt niet bepaald helpen in de toekomst... b.v het afschaffen van de toeslagen...
Dat willen ze helemaal niet, ze willen af van een wirwar aan toeslagen en willen een basisbedrag voor degenen die het nodig hebben, dit basisbedrag kan je dus zien als een toeslag, ook willen ze het minimumloon en de bijstand (die wat hen betreft aan elkaar gekoppeld blijven) verhogen (fiks verhogen)
Maak je maar niet druk, ze willen de inkomstenbelasting verlagen.
Ricardo1987 het verhogen van de zorgpremie en eigen risico... (ik ben op 10 januari al door me eigen risico heen, waar ik nu al problemen mee heb om te betalen)..
Ze willen het eigen risico gelijk houden, maar een maximum van € 150,- per behandeling invoeren waardoor je het eigen risico niet in 1 keer uit hoeft te geven, ook willen ze voor mensen die veel zorg nodig hebben (zoals jij) het eigen risico op persoonlijke basis naar beneden bijstellen.
@"Ricardo1987"#p177743het verlagen van WW en uitkeringen... waar ik helaas op moet vertrouwen om maandelijks rond te kunnen komen...
Die willen ze dus juist verhogen.
Ricardo1987 Ik ga er dus flink op achteruit... PVV wil de eigen risico tenminste afschaffen..
Dit komt neer op structureel duurdere zorg, of het moet betaald worden uit de staatkas, maar dan moet het dus ergens anders bezuinigd worden. Het eigen risico bestaat om de zorg voor eenieder betaalbaar te houden.
Ricardo1987 komt meer op voor de minima (zoals ik, hoe pijnlijk het ook is om te zeggen) en zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar je begrijp vast wel mijn punt nu ondertussen.. vanuit links heb ik eerder het gevoel dat ik nog verder zal gaan zinken dan nu....
En dit is dus de misvatting, de plannen van de PVV zijn helemaal niet goed voor de minima. Het geld dat hij zogenaamd uitgeeft om het voor de minima aantrekkelijk te maken moet hij ergens anders vandaan halen en daar staat, behalve het absurde plan om de ontwikkelingshulp stop te zetten (wat niet mag gezien internationale verdragen, waaronder een klein, nietszeggend verdrag genaamd mensenrechten), niets over in zijn programma. Hij geeft fictief geld uit dat er niet is. Je kan niet én de belasting verlagen én geld uitgeven. Als er niets inkomt gaat er niets uit, dat geldt voor jou, maar dat geldt ook voor de overheid. Juist linkse, progressieve partijen (GL/PvdA voorop), willen geld weghalen bij de rijkeren om vervolgens jou te helpen en te ondersteunen. Ik vind het raar dat je dat niet ziet.