Quefox_ Wat als een volledig gezond persoon op een warme zomerdag en nadat die niet genoeg gedronken heeft in Stardust Racers stapt en het bewustzijn verliest?
Dat is dus precies wat ik mezelf ook afvraag. Mijn kerngezonde zoon van destijds 19 jaar raakte bewusteloos in Intimidator 305 (nu Pantherian). Mijn man zag dit gebeuren en hield gelukkig zijn hoofd vast tijdens de rit. Hij werd wakker in een rijdende achtbaan en is zich rot geschrokken. Dit was in de zomer van 2023, meteen in de ochtend, de eerste achtbaan van de dag.
Hij heeft er verder niks aan over gehouden, maar ik moest hier wel even aan terugdenken toen dit incident in Epic Universe gebeurde.
Er wordt nu net gedaan of het feit dat deze man mindervalide was, heeft bijgedragen aan zijn overlijden, maar is dat wel zo? Of had dit iedereen kunnen gebeuren, die bewusteloos raakt?
Ik weet niet hoe heftig Stardust Racers is, maar Intimidator 305 staat er wel om bekend dat hij erg intens is. Hij heeft wel schouderbeugels, maar veel nieuwere achtbanen hebben dit niet. Toch een eng idee dat je zo erg gewond kunt raken, dat je overlijdt. Omdat je als een lappenpop wordt rondgeslingerd, mocht je een black-out krijgen. En het kan dus in theorie iedereen gebeuren in een heftige achtbaan.
Nou denk ik dat die kans nog steeds erg klein is. Ik ben vorige maand nog gewoon in Goldrush in Slagharen gestapt, met heupbeugels (ik heb liever heupbeugels dan schouderbeugels). En a.s. vrijdag ga ik ook in Star Trek Operation Enterprise van dezelfde fabrikant als Stardust Racers, maar toch..
Mijn zoon is daarna nog in veel andere achtbanen geweest en het is gelukkig nooit meer gebeurd. Maar het zet je wel aan het denken.