Chingu Ik doelde meer op de beloftes van P&P dat de animatronic op een ander programma overschakelt bij een defect (en dus niet stil valt) en dat wanneer er onderdelen vervangen moeten worden, dit relatief makkelijk zou moeten kunnen. Bron
Goed, zo'n verkooppraatje is 1. Hoe dat in praktijk zit en of P&P inderdaad meer gevraagd wordt om het alsnog op te lossen is 2 😉
Quepert Ik denk als je beter loon kunt leveren dat mensen er eerder over zullen denken.
Hoewel ik dit helemaal met je eens ben, is Toverland (maar ook de Efteling of welk ander park dan ook), niet in staat om de salarissen in deze functies te verhogen. De marges zijn al erg krap, dus meer loon betekent ook meer geld vragen voor je entree etc. En dan krijg je ook andere afdelingen - zoals de horeca - die meer willen verdienen. Dat maakt het voor het management gewoon lastig.
En voor andere bedrijven kan dan nu eenmaal makkelijker omdat zij vaak meer marges hebben of direct omzet verdienen aan deze monteurs. Dan is het je core business en moet je ze wel meer betalen om als bedrijf overeind te blijven.