Progress Met name in Port Laguna; het piraten/tovenaars thema is veel interessanter dan het nogal afgezaagde Merlijn/Avalon verhaal
Qua setting en verhaal wellicht wel, maar ik ken geen enkel park dat echt een themagebied rond Arthur neer gezet heeft. In de pretparkwereld is dit toch wel vrij uniek. Genoeg parken die wel eens een attractie, of een fotopunt hebben, maar geen volledige zone.
Progress Bij de Djengu River ontbraken veel van de Dwervelfiguren en degenen die er nog wel waren misten een aantal bewegingen.
Het feit dat ze ontbreken toont wel aan dat ze er mee bezig zijn.
Phantasiastisch Dat is natuurlijk jammer maar wel te begrijpen voor een klein familiepark.
Ik denk niet dat je TVL nog onder "Klein Familiepark" mag scharen 😅
Phantasiastisch naar mijn gevoel buiten de attracties ook niet veel bewegende onderdelen in de themagebieden ziet? Is dat erg? Voor mij niet. Wat er niet is, kan niet stuk. Wat niet stuk gaat, valt niet op.
Maar juist omdát het er weinig is, valt het enorm op als er iets stuk gaat. Het probleem met animatronics buiten is vooral de verhoogde slijtage. Beweging valt echter ook op héél veel andere manieren toe te voegen aan themagebieden. Een heel poplaire daarbij is natuurlijk water, maar ook simpelweg licht (denk aan World of Avatar in de Avond).
Phantasiastisch zelfs de Efteling krijgt draak Edna niet aan de praat of vindt het niet belangrijk.
Kunnen ze wel, kost te veel.. vooral gezien Etna in een verdomhoekje is geplaatst waar werkelijk nooit iemand naartoe gaat. Veel mensen hebben het idee dat ze daar ergens naartoe lopen waar ze niet horen te komen. Als Etna ergens midden in het park gestaan had, zou deze wel in leven worden gehouden. Kosten-Baten.. en ja: Ook dat is kapitalisme.
Goedkoop is vaak duurkoop. En dat zal zeker bij zoiets gelden. Wat dat betreft zie je wel dat ook toverland leert en betere animatronics zet, maar deze ook beter beschermd tegen de weersinvloeden (waar het kan).
Het is en blijft natuurlijk gewaagd om animatronics buiten te zetten. Ik vind juist dat TVL wel wat hulde verdient dat ze dit toch best veel proberen om zo leven in hun gebieden te krijgen. Ik kan me echter voorstellen dat ze dit in de toekomst vanzelf ook wel wat minder gaan doen.