Wat een tempo! Als het tenminste gaat zoals het in de bestanden staat beschreven. Dit is wel wat Toverland nog nodig heeft om echt een langduriger resort te worden.
Ik zelf kijk toch het meeste uit naar de darkride. Aan de concepten te zien zullen er veel decors gebruikt worden, wellicht met wat schermen en effecten. Maar daar kun je niet meer omheen in deze tijden, aangezien die de laatste jaren een stuk verbeterd zijn. Hopelijk word het niet al te “knuffel” achtig, juist dat spannende van piraten/lagune zou een goede keuze zijn.
Op de concept-arts valt het me op dat de speeltuinen in het middenstuk zijn weggelaten, wat ik alleen maar toe juich, aangezien de stroom van bezoekers in de komende jaren groter zullen worden in PL. Ik kijk nu al uit naar dat stuk bij het restaurant en de mini loge flume, dit ziet er lekker chaotisch uit, maar dan op een goede manier!
Om even terug te komen op het totaal budget, 98 miljoen, waarvan 20 miljoen naar niet verhogende omzet/winsten gaat blijft er nog ruim 78 miljoen over voor de 3 “gelekte” projecten. Hieronder een schatting vanuit mezelf.
- 10 miljoen upgrade Blitz Bahn
- 30 miljoen Ithaka Resort
- 20 miljoen Port Laguna 2.0
Is 60 miljoen. Als mijn inschatting totaal verkeerd lijkt, corrigeer me even.
Dan blijft er nog 18 miljoen over, dat lijkt me nog best een klap geld.