Ik vind de locatie wel echt super onhandig. Waarom zou je in hemelsnaam een Darkride zetten in een inkomstgebied.. dat vaak al (te) druk is??
Laat Port Laguna gewoon lekker port laguna zijn.. Een opvullertje kan wellicht geen kwaad (zoals dat show-tje met die toverstokken), maar een volwaardige darkride hoort daar gewoon niet thuis.
Tvlfan Kijkend naar de plek voor de darkride is deze plek het logischt. Maar toch denk ik dat het anders kan
Als ze ook maar het geringste beetje aan toekomstvisie hebben, dan is dat ook écht de enige plek waar het kan. Tussen Vuurkip en Now You're Mine in zouden diverse nieuwe themagebieden moeten gaan ontstaan die op Port Laguna aansluiten. Op de aangeduide plek zou je een darkride kunnen zetten zonder de toekomstige infrastructuur naar die nieuwe gebieden to in de weg te zitten, maar zelfs dán moet de dakride aardig ver naar links gaan staan. Je wil namelijk grofweg het gebied van het zichtbare pad tussen die witte containers en de groene zone later ook als hoofdpad hebben naar het meest westelijke nieuwe themagebied (basically waar de Mijn nu staat).
Ik vermoed dat het bos ten westen hiervan gewoon blijft en eventuele verdere uitbreidingen meer naar het noorden toe gaan, maar mocht het park nog verder naar het Westen willen uitbreiden dan de Mijn, gaat een dakride zelfs op deze locatie gewoon in de weg staan. Ook voor een eventuele upgrade van Port Laguna om een grotere capaciteit aan te kunnen is de locatie gewoon niet handig.
Had liever gezien dat ze dan wat door spaarden en darkride naast de loods van Fenix zouden zetten, met tussen darkride en het hoofdpad in een stukje themagebied (dat in eerste fase best gewoon uitgewerkt mag worden als een groene boulevard die naar de attractie loopt en pas later verder uit gewerkt word als volledig gebied).
Maargoed: Eerst nog zien of het allemaal wel klopt, want diezelfde site kondigde ook een freefall tower aan die uiteindelijk een paratower (wat alles behalve freefall is) bleek te zijn. Gezien hier nog geen officiele bevestiging is kan ik me best voorstellen dat ze ergens de klok hebben horen luiden.