Erik "Nu is de themawereld bij de hoofdingang vooral 's ochtends rond openingstijd en 's avonds rond sluitingstijd druk. Het Limburgse attractiepark wil bezoekers een reden geven om er ook 's middags heen te gaan."
Die drukte komt vanzelf als de themagebieden eenmaal helemaal rondom Port Laguna liggen. Dan moet je er als gast vaak genoeg doorheen om van een gebied naar het andere te gaan. Zeker nadat je al rond bent.
Echter: is er duidelijk niet na gedacht over de flow van gasten in je park. Gasten doen namelijk steevast dezelfde dingen:
1: Beginnen bij de (grote) attractie die ze het eerste tegen komen. Dat word dus deze darkride, wat betekent dat je juist op de drukke momenten het gewoon nóg drukker maakt in dit gebied.
2: Direct naar de nieuwste attractie en/of de top-attractie van het park lopen. Wat dus zeker in het begin deze darkride is en de drukte van de ochtend alleen nog maar chaotischer maakt
3: Als een show of parada gedaan is, doen ze de attractie die het dichtste bij ligt (wederom dus: wat ze het eerste zien). Dus ook na een parade - als het al chaotisch en druk is - maak je het alleen maar chaotischer en drukker in dit gebied.
- Mark my words: Dit word - zeker in het begin op drukke dagen - gewoon een ramp
Het gevolg van deze punten is dat het effect op rustige momenten zeer klein zal zijn en je vooral de piekdrukte nóg drukker maakt. Wat dus precies is waarom een attractie in je entreegebied niet bepaald een "Best practice" is in pretparkland.
Erik Ik vermoed dat dit een slechte grap is met een referentie naar de moord op Charlie Kirk.
Ik denk dat je dit véél te ver en politiek zoekt. Een shooter is gewoon hip (en het past goed bij het concept van je eigen magie los te laten - op de scenes dus), een klassieke darkride... eerder het omgekeerde. Een interactieve ervaring is simpelweg het meest voor de hand liggende. Echter: ALS er een park is dat nog een klassieke darkride van enig niveau voor elkaar zou kunnen krijgen, dan is het TVL wel.
Tvlfan Even ai los gelaten op een kasteel in stijl van portlaguna. Dit zal wrs te duur zijn maar het kan echt wel prachtig ogen in dit gebied al zeg ik het zelf
Op zich ziet het er wel leuk uit, maar juist de hoge vuurtoren is eigenlijk het centerpiece van dit gebied. Ik zou een gebouw van een darkride eerder subtiel in het landschap laten passen met de showbuilding er achter verborgen. Je ziet dat bij diverse attracties in Disney heel goed, maar op een simpelere manier kan dat uiteraard ook in TVL.
The_Bullgod De prijs van een darkride van Disney, Universal of zelfs Efteling niveau is denk ik toch onhaalbaar voor Toverland.
De Darkrides van Disney en Universal hebben een enorm prijskaartje door absurde intern aangerekende kosten. Als je kijkt hoe veel geld het concern daadwerkelijk verlaat, zal dat enorm mee vallen.. Dan denk ik dat - na aftrek van interne kosten - bij veel attracties de hoogste kosten in het rit-systeem zitten, vooral Disney heeft nog wel eens de neiging om voor een overdreven duur systeem te gaan.
Bij de Efteling zie je al compleet andere (meer realistische) prijzen.. Ik denk wel dat Toverland het niveau van de Efteling aan zou kunnen, als ze vooral meer op sfeer inzetten. Zo'n animatronic van Pardoes zal ongetwijfeld redelijk wat kosten, en ook de beruchte vis schijnt enorm duur te zijn geweest. Als Toverland een goede sfeer kan neer zetten met een betaalbaar systeem (ETF) en met zeer weinig/simpele animatronics, dan kunnen ze best het niveau van een Efteling evenaren - denk ik. Eventueel kun je de attractie ook nog wat kleiner/korter maken, dat scheelt natuurlijk ook in kosten.
Ik denk niet dat Toverland met zo'n systeem als dat van Harry Potter of Spiderman aan komt zetten.
Jeronimo een shooter vind ik ook niet echt in lijn passen met het investeringsbeleid van Toverland. Ze hebben toch altijd wel laten zien voor kwaliteit te gaan
Ik zie niet in waarom een shooter geen kwaliteit zou bieden. CoT in WB is gewoon een top-darkride met shooter-element. Ondanks dat sommige parken zich er goedkoop vanaf maken met Fluoriserende 2D borden, kan een Shooter gewoon een prima kwalitatieve darkride zijn. (andere voorbeelden vind je in Chessington of Gardaland).