Voor zover ik weet is het ongeveer zo gepland.

Oranje: Troy
Groen: Wunderwald
Bruin: Magische Vallei
Blauw: Avalon
Rood: UItbreiding 1
Geel: UItbreiding twee.
Dan zit Port Laguna in het midden als verdeelplein, waarbij de donkerblauwe markeringen grofweg de hoofdpaden naar de diverse themazones in zijn.
Je ziet al dat de rode zone een pad al een beetje zal moeten gaan delen met Avalon. dat hoeft op zich niet erg te zijn, maar het was eigenlijk wel mooier geweest als dat pad had kunnen liggen op de plek waar de darkride komt.
De aansluiting naar het gele gebied gaat helemaal awkward worden als je nog door een stukje apart Port Laguna door moet.
En tenslotten blijf je met een erg vreemd gat (rood) in je verdeelplein zitten, waardoor het lopen van bijv. Avalon naar het gele gebied straks niet bepaald lekker gaat (naast dat je het gele gebied sowieso dan al op een ietwat rare manier moet gaan bereiken).
Ik ben het dus wel met Quefox_ eens dat de locatie onlogisch blijft.
Een cluster van loodsen bij elkaar zodat ze elkaars achterkant kunnen "dekken" is natuurlijk een prima idee, maar dat had ook op elke andere plek gerealiseerd kunnen worden (wellicht te beginnen met de loods van Vuurkip?). Daarnaast lijkt het er simpelweg niet op dat de voorkant van deze loods al heel erg goed afgewerkt gaat worden.
Ik begrijp de kritiek op het afwerken van Loodsen, maar ik kan nog best door de vingers zien dat de loods van Fenix nog niet helemaal af is. Uiteindelijk vind ik de loods van Djengu River ook best acceptabel (nadat deze geplust was) en ook het station van Dwervelwind is echt zo slecht nog niet.. In vergelijk met deze voorbeelden lijkt me dit een behoorlijke stap terug, in plaats van vooruit.