Ik snap wel dat ze het gebied gaan aanpakken, want het is nu een beetje een raar tussenstukje. Nu er geen attractie meer staat is er niks wat het thema kan dragen. Maar tegelijkertijd vond ik het wel een tof stukje park, mooi aangelegd, lekker eten, leuke zitplekjes.
Plus, dit is nog zo’n beetje de enige plek in het park die niet volgebouwd aanvoelt. Ik vond IoA wat dat betreft echt tegenvallen na alle positieve verhalen toen ik er afgelopen voorjaar voor het eerst was. Themagebieden zijn volgepropt en liggen door alle nieuwe attracties inmiddels rücksichtslos tegen elkaar aan (velocicoaster over het terras van broomsticks heen, tot zover ‘immersie’). En dan heb je de bijzonder ‘platte’ gebieden van Marvel, Toon Lagoon en Seuss. Daartussen vond ik Lost Continent een verademing: mooi aangelegd gebied, veel groen, en een mooie overgang tussen de themagebieden (met name richting Seuss). Als ze hier nu nog meer gaan uitbreiden op dezelfde manier als ze de laatste jaren in IoA doen ben ik bang dat ook hier weer vanalles op elkaar gepropt wordt. En dat komt de sfeer van het park wat mij betreft niet ten goede.