Ik kan alleen maar al het bovenstaande bevestigen (als Belg zijnde) . De Ierse site gebruik ik al jaren voor mijn Orlando trips en ik ben net terug uit WDW van zo'n trip. Een volgende trip via de Ierse site in januari voor het RunDisney weekend is al gepland, geboekt en betaald.
Deze wordt dan ook automatisch toegevoegd aan je reserveringen in de Disney World-app met de specifieke vermelding "Irish package".
Qua extra's heb ik de ervaring dat de Memory Maker (unlimited Photo Pass) altijd inbegrepen is als je op deze manier boekt. De voucher voor 200USD aan souvenirs is er soms bij, en soms niet - daar heb ik nog geen staat op kunnen maken. Disney Dining Plan (gratis) erbij hangt af van bepaalde periodes in het jaar, maar dat wordt van tevoren aangekondigd.
Een ander voordeel van te werken via de Ierse site is dat je online kan betalen via debet kaart. Een credit card is niet noodzakelijk. Al denk ik eerlijk gezegd dat dit ook mogelijk is als je boekt via de normale EU-site.
De workaround via de Ierse site werkt overigens enkel voor reserveringen voor Walt Disney World in Orlando. Voor reserveringen voor Disneyland in Anaheim is er maar 1 reguliere dot.com website. Allicht is het aantal Europese Anaheim bezoekers te klein om dit ook voor Disneyland Resort Californie op te zetten.