Mathijsdehaas-2002 Wat ik vreemd vind aan de eerste voorshowruimte van Villa Volta is dat het Hugo's opslagschuur moet voorstellen (...)
Mja, zo kun je tal van attracties bekritiseren. Het is daar tenminste nog duidelijk dat het een schuur moet voorstellen. Wat de tweede voorshow precies voorstelt is me dan weer niet helemaal duidelijk. Maar eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit.
Immers, het is logisch dat de leider van een roversbende een net, statig voorhuis zou hebben (nu de hoofdshow) om gasten in te ontvangen, maar dat de rest van de kamers zijn volgepropt met gestolen waar. Het is bovendien een geniaal visueel contrast tussen de voor- en hoofdshow.
Quefox_ Toch zijn een Feng Ju en de meeste andere trommels vooral een beetje abstract ingericht. Daardoor kunnen ze op het eerste gezicht interessanter lijken, maar qua inhoud schieten ze tekort. En ik zou zelfs durven stellen dat het objectief gezien effectiever is zo'n ruimte te vullen met alledaagse objecten als kasten, tafels en schilderijen zodat wanneer de kamer op zo'n kop staat dat ook als zodanig herkenbaar is. Wanneer een Feng Ju Palace 180° gedraaid staat ziet dat er niet zo gek anders en daarmee minder indrukwekkend uit.