Tsaar1984 Heb je al eens gekeken naar feng shui Palace in phantasialand? Over kale inrichting gesproken in het draaiende deel.
En ondanks dat Feng Ju Palace feitelijk minder aankleding heeft, vind ik de trommel daar toch minder kaal ogen. Er zit wat meer diepte in, doordat men meer verschillende texturen en kleuren heeft gebruikt. Overigens is verder wel alles mis met die attractie wat er mis mee kan zijn... wat een ontzettend onduidelijk en onsamenhangend verhaal en één van de saaiste voorshows allertijden.
Tsaar1984 Merlins castle in Walibi, nog zo'n verpest iets...
Persoonlijk is dit juist mijn favoriete madhouse. Ik vind die hoofdshowruimte zo sfeervol, met een heel tof lichtplan en stiekem nog best een hoop details in het decor. En ondanks de keuze voor stock- en filmmuziek, vind ik de soundtrack echt ontzettend goed, met een ritprogramma dat er naadloos op aansluit. Ook het feit dat er een kleine animatronic in het decor zit, is voor mij een pluspunt (ook al werkt die niet altijd). Enkel jammer dat ze het exterieur zo verpest hebben met de graffiti, maar gelukkig zie je dat van binnen in de attractie niet!
Marco Op wat moderniseren en wat projecties toevoegen na heeft Villa Volta niet echt meer nodig, teveel toeters en bellen kan ook een overdaad zijn
Oh absoluut mee eens.
Maar, ik blijf er bij. Maak die hoofshow van Villa Volta wat sfeervoller. Je loopt nu van twee best wel sfeervolle pre-show ruimtes, in een grote lege en nogal klinisch verlichtte zaal. Upgrade dat lichtplan, maak het wat sfeervoller (maar maak er zeker geen kermis van) en als ze dan toch bezig zijn mogen ze best een fatsoenlijke geluidsinstallatie installeren, zodat die soundtrack ook eindelijk tot zijn recht komt.