Ik ben zondag even op inspectie geweest. Momenteel wijst niets er nog op dat er een volledig nieuwe attractie komt te staan.
Vanaf het Ton van de Venplein. Het jaren geleden verwijderde pad naar het Wapen is nog altijd duidelijk zichtbaar.

Iets verder ingezoomd naar de locatie.

Aan de achterzijde.

Een stapje dichter bij het hek. De houtwal ligt op de plaats waar vroeger een hekje op het paadje naar het Wapen stond. De boom van de boomstronk is zo te zien enkele jaren terug al eens omgezaagd.

Kiekeboe over het hek.

Daarnaast heb ik de omgevingstekening uit de vergunning op een luchtfoto gelegd. Uit de tekening werd al duidelijk dat het loze hoekje links naast Villa Volta zal verdwijnen. Omdat dat een makkelijk herkenningspunt is, heb ik hem met een lijntje nog wat benadrukt.

Hiermee krijgen we ook een beter beeld van wat de groensituatie zal zijn. Hoewel beter hier een nogal wrang woord is, want het gros van de bomen op de foto hieronder zullen komen te sneuvelen. Alleen de bomen helemaal rechts (geel) en helemaal links (rood) op de foto blijven staan. De den rechtsachter overigens ook, maar die is voor het beeld minder bepalend.

Dus ja. De begroeiing tussen Raveleijn en Villa Volta is al niet dichtbezaaid, maar in ieder geval wel flink hoog waardoor het een sterk gevoel van afscheiding geeft. Dat zal volledig verdwijnen. De haag komt vermoedelijk wel terug, maar als je volgend jaar de villa uitkomt, bevind je je qua beeld (en geluid) in Raveleijn.