domo Kunnen ze die techniek niet gebruiken in Edna? Want die is volgens mij al 10 jaar dood.
Heel ander formaat. Dat lijkt me niet gemakkelijk te gaan passen.
R013 Zeker waar hoor maar ik vond hem wel als animatronic in de buitenlucht enorm imposant. Vooral toen de draak nog echt vuur spuwde en de hitte je gezicht in kwam. Er zijn maar weinig van dit soort gigantische ‘wezens’ die zo mooi uitgevoerd zijn.
Het is wel écht jammer dat de draak gesloopt word. Op zich zou deze animatronic prima een eigen "show" kunnen zijn op een andere plek in de Efteling.
PretparkPower Het voordeel van een bekender IP is dat je weet wat de situatie is van de hoofdoldspelers.
Nou.. ik weet niet hoe bekend het IP nou eigenlijk is. Boek en TV serie zijn inmiddels 15 jaar oud en volgens mij zijn er nooit vervolgen gemaakt of re-runs van op TV gekomen (kan iemand dat bevestigen?).
En dat levert wel het nodige aan problemen op. Je kunt er namelijk niet van uit gaan dat iedereen het verhaal kent (kun je zelfs maar heel beperkt met een super populair IP), dus de kans is groot dat er toch wat dingen zijn die uitgelegd moeten worden. Tegelijkertijd krijg je dat de uitleg saai is, niet alleen voor degenen die de IP kennen, maar óók voor herhaalbezoekers.. wat dus automatisch een stukje de herhaalwaarde van de show omlaag haalt.
Nee. Ze kunnen het thema van het boek wellicht blijven behouden, maar het beste kunnen ze gewoon helemaal van het verhaal af stappen. Het hoeft geen momentopname te zijn uit het bestaande verhaal, maar gewoon in hetzelfde thema is genoeg.
Gaat overigens ook met films zelden goed.