Loekiloeki Waarom zit de laatste show van Raveleijn vol met mensen die al jaren roepen dat het een ongelofelijke flutshow is? 🤔 Zijn dit nu echt het type mensen die er puur zijn om te laten zien van “Kijk, ik was erbij”?
Een deel van de mensen zal het doen voor de 'kijk, ik was erbij'. Een ander deel ziet het als een sport om de laatste show of rit mee te kunnen pakken, echter zonder het pochen.
Maar je moet niet onderschatten hoeveel de Efteling betekent voor veel liefhebbers. Het is een heel persoonlijke band. Een attractie, sprookje of show die verdwijnt betekent, zelfs als mensen hem verguisden, dat een stukje van het park waar men zo van houdt verdwijnt. En dan ga je toch even afscheid nemen. Vergelijk het met een dichtbijstaand familielid waarmee je het nooit goed hebt kunnen vinden. Als je te horen krijgt dat die in afzienbare tijd zal overlijden, ga je toch nog een laatste keer langs.
jan63 Het zou me ook niets verbazen als het gigantisch druk wordt wanneer Fabula ooit definitief verdwijnt. Ik zie de reacties dan alweer op facebook over ‘slecht bestuur’ ‘ Efteling wordt minder’ ‘weer de sloopkogel door topattractie’ etc.
Moeders op Facebook =/= Eftelingfans. Ik ken geen enkele liefhebber die moeilijk zou doen over het verdwijnen van Fabula. Nul. Maar zou het druk worden bij de laatste shows? Zeker, om precies de reden die ik hierboven heb beschreven. Zelf sla ik Fabula ook altijd over en als de hamburgerdoos ooit wordt gesloopt ontkurk ik een fles champagne, maar ik zou er voor sluiting zeker nog één keer ingaan, gewoon om afscheid te nemen.