Ten eerste tof dat we dan eindelijk de aankondiging hebben van de nieuwe invulling van Ravelijn!
De show:
Qua show verwacht ik dat je het 2de boek gaat gebruiken van Paul van loon (bende van de witte veer). Als ik de samenvatting van het boek lees gebeurd hier nog steeds iets mat draconicon en is een boom de bron van het kwaad. Als ik dan naar de afbeelding kijk zie ik voor de tenten en torens bomen staan. Het 3de boek gaat over een zeereis wat ook niet past bij je bestaande omgeving. Daarbij denk ik ook mooi dat je dan niet 2x door de magische poort gaat zoals je nu ziet met 1 in de show en de poort om het gebied in te gaan. Verder vindt ik de torens slim en zie je hier de kleuren van de ruiters. Dit wordt denk ik je vervanging van de paarden waarbij je van elke plek op de tribune overzicht zal hebben. Buiten dat ben ik blij dat het een show blijft, want als Efteling heb je gewoon een dergelijke show nodig is mijn mening.
De gift shop:
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar deze zal komen, maar gevoelsmatig zou die vlakbij de infill en het wapen van ravelijn moeten landen. Daarbij is een giftshop een slimme zet want volgens mij vinden kinderen de ruiters nog steeds geweldig.
De infill attractie:
Ten eerste ben ik benieuwd naar de diepere story telling voordat ik het ga afschieten op de afbeelding, maar ik maak ook wel een beetje zorgen of er nog een goede scheiding is tussen villa volta en ravelijn. Wellicht is het de wave blazter van zamperla?
Overigens vindt ik slim dat ze hier nog iets plaatsen, want hierdoor blijf je na de show wel meer in dit gebied hangen en zal de aanloop naar t wapen van ravelijn ook beter worden gevonden. Zelf loop ik na de show nu gelijk het gebied uit. Hierdoor zullen de virtuele wachtrijen nog beter tot zijn recht komen.
Tenslotte eind 2026 open is toch wel echt sneller dan ik had verwacht. Mijn gevoel dacht toch eerder aan 2027. Men kan dan nog hopen dat ze voor 2027 met een jubileum attractie aankondigen. Het mooiste zou zijn op strookrijk maar dit is wellicht wishful thinking.