Hoe veel ik Bobbejaanland hun mazes Wrecked & Alice in Horrorland ook waardeer, ik slaag deze nieuwe maze toch principieel over.
Daar waar we in alle pretparken heuse upgrades zien in het niveau van spookhuizen tegenwoordig, zit er voor mij toch een figuurlijk plafond aan wat een spookhuis mag kosten. Ik betaal geen 16 tot 21€ voor één spookhuis, hoe knap het ook mag zijn.
Vorig jaar waren Wrecked en Alice 10€ waard, de laatstgenoemde kost nu 11€. Puur omdat het allemaal knap afgewerkt is en heel immersive is. Meer geef ik er niet aan aangezien deze zo kort zijn dat je op nog geen 5 minuten terug buiten staat.
Paranormal Activity had hooguit 14€ mogen kosten op een dag dat het park open is tot 21u00.
Toverland bijvoorbeeld zit met hun losse tickets van 12,5€ voor Maison de la Magie of Now You're Mine aan een maximum van wat ik aan een spookhuis wil geven.
Als het zover is, hoor ik graag mensen die Paranormal Activity gedaan hebben en deze kunnen vergelijken met Maison & NYM in Toverland. Dit zijn namelijk rijkelijk gedecoreerde en immersive experiences. Benieuwd of dit nieuwe spookhuis dat zo'n 3,5€ duurder wordt, deze mazes overtreft. Maar ook in hoeverre het niveauverschil er is met Alice & Wrecked.
Hier moet oftewel heel speciale elementen inzitten of het is gewoonweg zo duur omdat Bobbejaanland zich blauw heeft betaald aan de licentiekosten van Paramount en omdat de bouw van dit spookhuis al enorm boven budget zit.