Als ik die manquette zie dan heeft Vekoma er destijds een aardige kluif aangehad om zoveel achtbaantrack (1175m) in een halve hal te proppen maar ook de krachten te verdelen over de stalen constructie waarop de steunpalen van de achtbaan rust.
In de goede oude tijd gingen er nog 5 treinen over de baan heen, maar volgens mij is dat al jaren niet meer zo. Met Crazy Bats geloof ik 2 treinen (althans vorig jaar) en met Temple volgens mij 3 of 4. Een trein lag al uit elkaar als extra onderdelen voor de andere treinen....
Deze baan heeft en had zoveel portentie die met Space Center al z'n charme verloren is. Ik herriner me nog de laserstralen en vele sterretjes (/glasvezel) en de enorme astronaut die je diverse keren tegen kwam 🙂. Die 'sterretjes' zijn er overigens nog steeds in Crazy Bats en hangen aan het dak en rond de baan.
Waarom men lift 1 nog steeds overdekt heeft en niet gesloop (ik bedoel, je zit toch in een constructie met plastic doeken). Niet echt brandveilig deze tijd lijkt me 🙂
Al met al een bijzondere coaster die vroeger veel sneller aanvoelde dan wat het uiteraard werkelijk is.