Kevjoe Alles kan - in principe is Geister Rikscha bovenaan een berg gebouwd
Dat is niet helemaal juist. Op constructiefoto's kun je zien dat het gebouw in principe op hetzelfde niveau staat als destijds Silver City. De rest van de "berg" is aan die kant kunstmatig gemaakt. Nu met de ombouw naar Klugheim kun je ook weer goed zien dat er aan die kant eigenlijk gewoon een muur omhoog loopt waar Raik zo ongeveer tegenaan staat.
Wel is het dak dan weer op hetzelfde niveau gehouden als het terras waar het Silverado Theater op staat. Als je goed op let bij Colorado Adventure merk je ook dat de baan op een helling gebouwd is, al is het hoogteverschil tegenwoordig niet bepaald groot meer (daarvoor in plaats is er gewoon één sprong de diepte in waar Chiapas ligt - bij de oorspronkelijke bruinkool-groeve liep dit geleidelijker aan.).
Gezien men voor Taron nog een aardig eindje dieper is gegaan, lijkt het logisch dat dit ook bij de Geister Rikscha kan.. Maar dan komen de rest van je punten inderdaad zeer tot zijn recht. Immers gaat het uitdiepen van de GR ongetwijfeld gevolgen hebben voor het stationsgebouw, de Asia Snack, De Zilvermijn Hal, het Chinese Restaurant Mandschu en het Madhouse Feng Ju Palace.
Juist om die reden zijn er ook wel speculaties dat het hele china gebied weg gaat, echter geloof ik daar zelf niet zo hard in. Men heeft recentelijk de kaart van Mandschu nog een update gegeven om het restaurant weer wat hipper te maken. Tegenargument is dan weer dat dit ook als test kan zijn voor een toekomstig nieuw restaurant. Dat de Snackbars verdwijnen met een ombouw van China is iets waar ik dan weer wél geloof in heb. Zeker nu steeds meer kleine (meer in het thema passende) standjes in het gebied op duiken die kleinere snacks verkopen. Daarnaast lijkt het ook logisch dat ze deze verwijderen om zo iets meer met de Zilvermijn hal te kunnen.
Dan blijft nog Feng Ju Palace over. Het is wat mij betreft het mooiste gebouw daar en het sluit perfect China van Klugheim af. Echter is de attractie zelf niet bepaald geliefd en "clasht" de kelder van het gebouw met een rehab van de Geister Rikscha. Ik kan me op zich best voorstellen dat het gebouw weg gaat, maar de kelders er van zo veel mogelijk blijven staan. De vraag is echter of dat kan. Indien niet zouden zowel Raik als Taron in elk geval tijdelijk gesloten moeten worden zolang men rondom die muur aan het werk is. Ik kan me voorstellen dat PHL hun topper niet graag sluit.