gscholtens Maarja ook beetje ter plekke bekijken en oordelen
Vooral dat. Als je je hotel en tickets via Disneyland Paris zelf hebt geboekt, heb je automatisch "park hopper" tickets. Dat houdt in dat je gedurende de dag zo vaak als je wilt van het ene park naar het andere park kan gaan of weer terug. De parken liggen ook slechts een paar minuten lopen uit elkaar, dus als je in het ene park bent en het andere park blijkt achteraf toch een stuk rustiger, kan je prima even "hoppen".
En wat betreft de avondshow is het ook goed om te weten dat deze geregeld in een "aangepaste versie" draait. In de show maken ze gebruik van drones, maar bij slechte weersomstandigheden (wind, regen, enz.) kunnen ze die niet gebruiken. Het kan zijn dat je dan nog een extra avond moet plannen om de show in volle glorie te zien. En ook goed om te weten, als jij gaat is er in het Walt Disney Studios park (of dan Disney Adventure World) ook een nieuwe avondshow! Hiervoor geldt verder hetzelfde.
gscholtens En eten nog duurder, is dat overal in het park zo?
Zoals de meesten al hebben gezegd is eten en drinken inderdaad best prijzig. Als je een beetje op de centen wilt letten kan je het best voor de lunch wat halen bij een lokale supermarkt en 's avonds bij een van de quick service restaurants eten. Je moet bij de quick service restaurants wel rekening houden met €16-€18 per persoon voor een menu. In het bijzonder kan ik Cowboy Cookout BBQ, Restaurant Hakuna Matata, Pizzeria Bella Notte en Stark Factory aanraden.
Voor table service op budget kan ik je de Lucky Nugget Saloon aanraden. Daar ben je rond de €25-€30 kwijt per persoon voor een hoofdgerecht, dessert en drankje. Wil je iets luxer uit eten, dan zijn Chez Remy en Walt's Restaurant wel echte aanraders. Bij die beide moet je wel echt tijdig reserveren, die zitten snel vol. Je bent daar voor 2 gangen wel €45 p.p. kwijt en voor 3 gangen €10 meer. Buffetrestaurants zou ik afraden, die vallen naar mijn mening altijd tegen.
Voor een snackje tussendoor kan je op oneindig veel plekken terecht. De parken staan vol met kraampjes die van alles verkopen: wafels, crêpes, chicken bites, popcorn, noem het maar op. Voor een broodje kan je goed op Main Street terecht bij de Bake Shop of Market House Deli (de tosti's bij die laatste zijn heerlijk!).
In de Disneyland Paris app kan je trouwens bij vrijwel alle restaurants en kraampjes het menu inzien, dus wellicht is het interessant om daar eens een kijkje te nemen.