gscholtens Als ik 5 losse tickets doe, kom ik uit rond de 750 euro
Hoe kom je eigenlijk op die prijs qua tickets uit? Met een 3-dagen ticket kom je in februari op de goedkoopste dagen in het laagseizoen al op €893 euro voor 4 volwassenen en 1 kind (bij tickets zijn kinderen vanaf 12 jaar al "volwassen"). In het hoogseizoen zit je zomaar aan het dubbele. Nu in september zou je al rond de €1600 kwijt kunnen zijn voor tickets, laat staan midden in de zomervakanties.
Probeer eerst even duidelijk te hebben welke dagen je wilt gaan, en ga dan dat vergelijken. Het is zelden goedkoper om elders een appartement of hotel te zoeken en losse tickets te kopen, zelfs als je 1 of 2 dagen ergens anders heen gaat. Daar zijn de prijzen van de goedkopere accommodaties in Disneyland Paris ook op gemaakt.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar 9 t/m 13 juli, kom ik voor 2 volwassenen en 3 kinderen (want hier ben je weer pas volwassen vanaf 18 jaar) op €2160 uit voor een blokhut op de Davy Crockett Ranch inclusief toegangstickets. Succes om in de zomervakanties voor ongeveer €500 een appartement voor 4 nachten en 5 personen te vinden in de omgeving van Disneyland Paris. En vergeet ook niet dat parkeren bij Disneyland Paris €30 per dag per auto kost. Als je bij Disney je overnachting boekt, is parkeren gratis.
Overigens, mocht je uiteindelijk voor Davy Crockett Ranch kiezen, kan ik het ontbijt sterk afraden. Het is ontzettend duur voor wat je krijgt. Je hebt in zo'n blokhut een volledig ingerichte keuken met koelkast. Doe in de buurt bij een supermarkt wat boodschappen voor het ontbijt, dat is goedkoper en waarschijnlijk nog lekkerder ook.