20cent Ik heb altijd het gevoel gehad dat naar Florida gaan zonder pretparken te bezoeken gelijk staat aan naar de Olympische Spelen te gaan zonder wedstrijden te bezoeken. Maar hey ik ben biased he. ๐
Toch heb ik in het 2023 gedaan ๐
Ik was met m'n schoonouders daar die ik er absoluut geen plezier mee zou doen. Om toch niet helemaal zonder pretpark naar huis te gaan hebben we een character ontbijt gedaan in Disney's Beach Club Resort en zijn we vanuit daar langs het water naar de Skyliner gegaan.
Ik heb Epcot dus wel gezien maar niet bezocht.
Het deed overigens minder pijn dan ik vooraf gedacht had ๐
@Niek eigenlijk valt of staat alles met wat voor type mensen het zijn. Als ze Disney leuk vinden dan zou ik ze snel een Disney park aanraden (en ik neig het meest naar Animal Kingdom). Tuurlijk is Magic Kingdom leuk, maar ik ben het wel eens met de mensen die het juist afraden eens. In Parijs heb je een soortgelijk park liggen wat ze mogelijk al kennen (en ik vind zelfs dat ze een aantal dezelfde attracties hebben die 'bij ons' beter zijn). Ik denk dat wij als liefhebber de meerwaarde van alle andere attracties meer zien dan dat niet-die-hard-fans dat doen.
Als ze meer van de Universal IP houden dan zou ik ze naar Island of Adventure laten gaan. Dat is van de twee Univeral parken (ja, ok. Inmiddels 3, maar die laatste heb ik nog niet bezocht en ik vraag me ook sterk af of dat compleet genoeg is) gewoon de leukste.
Wat betreft budget ga ik volledig mee in de reactie van Hjalmar overigens. Sea World. Kost een stuk minder en is voor een dagje echt leuk en uniek.