Logisch en zonde te gelijk. Het was een unieke baan om gedaan te mogen hebben. Het was een one-trick pony, de launch was insane, nog beter dan die van Dodonpa. Maar verder stelde het weinig voor. Met de vertragingen en de komst van Formula Rossa had hij het snelheidsrecord toch al niet meer gehaald. Al was het Europese snelheid record met 160 km/u alsnog indrukwekkend. En tot de komst van Red Force is er ook geen achtbaan in Europa meer geweest die zo snel ging.
De baan mocht niet worden afgebroken omdat hij aangekocht was met Europees subsidiegeld. Bij afbraak zou dat moeten worden terugbetaald, ik kan mij zomaar voorstellen dat daar een verjaringstermijn op zat van rond de 15 jaar. En die tijd is nu verstreken. In de eerste jaren na sluiting is de baan nog onderhouden, met regelmatige testritten, in afwachting van heropening of verkoop. Er zijn destijds serieuze pogingen gedaan om hem te verkopen en verplaatsen. Maar de baan is zo unieke geconstrueerd dat dat eigenlijk op geen enkele manier financieel rendabel was.