luc136 Good point! Heb eigenlijk nooit gedacht dat er echt een verhaal achter Kleine Boodschap zat aangezien de toiletblok zelf generisch is. Snelle consultatie bij Eftepedia zegt me ook dat ze er in een boekje pas in 2011 een heel kort verhaaltje hebben aangehangen? Gelukkig dat de blok zelf neutraal blijft, want anders lijkt het me een overdaad te worden.
Ik hoop en bedoel dan ook vooral dat de nieuwe toiletblok wordt zoals Kleine Boodschap of t' Gemack: sfeervol gebouwd met Eftelingse elementen, maar waar een toilet ook gewoon een toilet mag zijn. zo springen de sprookjes/omgeving zelf er veel beter uit en wat ik vooral bedoelde: Niemand zit te wachten op het verhaal van Wardje Waterbak of iets dergelijks. Ik zie het al voor me: Wardje Waterbak wordt betoverd en verkleind en moet de waterreservoirs blijven vullen tot na zoveel jaar prinses X/Y de porseleinen troon betreedt en enkel zo na het doorspoelen Wardje bevrijd kan worden waarna bij 1/5 bezoekers er een wardje animatronic uit een kastje boven het toilet komt gekropen. Ik zie de Efteling - ik zal ze fans noemen - al een uur aanschuiven in het begin en blijven doorspoelen tot het effect komt. Daar zit ik niet op te wachten nee. Geef me maar een toilet, een doodnormaal standaard normaal toilet in een standaard maar sfeervol gebouwtje.