The_Bullgod Maar het gebied waar het park zal komen is toch voormalig industriegebied?
Dit zegt weinig, toen in de jaren 90 Universal aan het kijken was naar een locatie in de UK (bij Essex) werd er ook gekeken naar een gebied van een voormalig afvalverwerker (dacht ik) maar uiteindelijk is die deal ook in moeilijkheden gebracht door belangen voor biodiversiteit.
[EDIT-1] - Uhm, zie nu dat het moeras waarop gebouwd werd een toevluchtsoord was voor vogels en bepaalde muizen en andere kleine dieren. Dit terrein was nog niet gelabeld als natuurgebied, maar die procedure kon nog wel gestart worden en het project enorm vertragen. Het plan om het terrein van een afvalverwerker terug te geven aan de natuur viel niet helemaal in goede aarde.
[EDIT-2] - Trouwens, het punt dat er op het moment niet alleen maar naar de impact op infrastructuur en de menselijke omwonenden wordt gekeken maar ook naar de impact op de natuur en de dierlijke omwonenden is niet meer dan logisch naar mijn idee. We zien steeds meer wat de impact van ons handelen is op de natuur, en indirect dus ook weer op de mens. Dus dat dergelijke kanttekeningen serieus worden genomen is niet meer dan terecht naar mijn idee.