Alfa Omdat het een NSIP is, is de goedkeuring gefocust op wegen, water of eletriciteit. Daarvoor wordt NSIP normaal gesproken voor gebruikt. In het geval van London Resort, zullen er grote aanpassingen gedaan worden aan het wegen netwerk rondom de dorpen Swanscombe, Northfleet en Greenhithe. Daarnaast zal er extra geinvesteerd worden in de spoorverbinding tussen London en Folkstone om meer treinen per uur op een nieuw te bouwen station te krijgen en zal er extra geinvesteerd worden in twee ferry havens welke verbonden worden onderling en met London.
Dit is de reden waarom ik dus zeg dat ik niet geloof in dit project, want alles wat tot nu toe is verteld, aan de communitie rondom deze dorpen "Wij bouwen een pretpark en daarbij zullen deze aanpassingen gedaan worden aan de omgeving om het beter bereikbaar te maken". Er is in de rapporten en consult momenten geen woord gerept over de parken, buiten standaard zaken als maximale hoogte en impact op de omgeving met betrekking tot licht, geluid en natuur.
De gehele focus van dit project is op time-share verkopen van hotels en een E-Arena, evenementen centrum en shopping/uitgaansgelegenheden. Iets wat in Dubai is gedaan in 2008 en faalde, in Instanbul in 2013 en faalde en nu dus in London met een grote kans opfalen. Zelfs de voorzitter van BALPPA (British Association Leisure Piers Parks and Attractions) heeft een brief geschreven naar de board van NSIP met daarin de duidelijk vraag of dit wel verstandig is. Paul Kelly formuleerde het als volgt " of dit kanibaliseerd de huidige toerisme in London of het wordt een "witte olifant" in het landschap welke niet kan voldoen aan zijn eigen verwachtingen". Waar hij opdoelt is dat ten tijde van de eerste gesprekken gingen ze er vanuit dat het park 15 miljoen bezoekers per jaar zou trekken, welke evenredig staat aan de gehele pretpark industrie in de United Kingdom.