The_Bullgod Nee nee, nog beter.. de "intentie" is om in 2021 te starten. Er is nog steeds geen goedkeuring en vergunning afgegeven
The London Resort
The_Bullgod Het rapport wat ze nu ingeleverd hebben beslaat op alles wat ze willen doen en wat voor effect dit gaat hebben op de omgeving. Daar moet nog een goedkeuring voor worden gegeven voor dat er uberhaupt een vergunning wordt afgegeven.
Ben er nog steeds benieuwd naar, ook al is het nog steeds voor mij een lucht kasteel, zal wel leuk zijn als het er komt want had geruchten gehoord over een Doctor Who attractie.
The_Bullgod en zelfs dan kan het gaan zoals b.v. bij Hard Rock Park.
Yes maar dan is het in elk geval 1 a 2 jaar open geweest... Dus betekend zo snel mogelijk naar toe als het ooit open gaat... Al ben ik er bang voor
Hjalmar It is estimated that the Resort will attract 6.5 million visitors a year with gate one, and 12.5 million with gate two open. By 2029, when it is anticipated gate two will open, it is predicted that daily visitors will range from 7000 – 53000 per day, averaging at 26000 per day
Wat een aantallen... Totaal onrealistisch. Met gemiddeld 26.000 bezoekers per dag en 365 dagen per jaar kom ik overigens uit op 9,5 miljoen bezoekers/jaar en niet de 12,5 miljoen die ze ook noemen. Misschien wordt een jaar na de Brexit 480 dagen?
Mooie plannen, maar veel verder dan dit zal het wel niet komen.
Het is gewoon luchtfietserij. PY wordt er weer beter van, maar dat is niet voor het eerst.
Dream_wizard Ben er nog steeds benieuwd naar, ook al is het nog steeds voor mij een lucht kasteel, zal wel leuk zijn als het er komt want had geruchten gehoord over een Doctor Who attractie.
Maar dat is volgens mij al weer 3 mogelijke samenwerkingen geleden. Toen zouden er allerlei BBC thema's toegevoegd kunnen gaan worden nog. Maar het plan is niet alleen een enorm luchtkasteel, het word ook steeds meer een blanco luchtkasteel zonder concrete plannen behalve wat cijfers over bezoekersaantallen en de locatie.
Marvin Maar het plan is niet alleen een enorm luchtkasteel, het word ook steeds meer een blanco luchtkasteel zonder concrete plannen
Inderdaad, er wordt dus hooguit gesproken over een maximale hoogte in het park. Punt. Verder niet. Er wordt ook niet gesproken over thema's, behalve dan "a mix of IP based attractions and bespoke themes".
Hjalmar Whilst the new Scoping Report doesn’t reveal much new information about the exact rides and attractions which will feature, it does reveal that any rollercoasters will be a maximum height of 40m (131ft), mountains 60m (197ft), and buildings 32m (105ft).
Daar komt nog bij dat LRCH heeft gevraagd om flexibiliteit om zo attracties aan te kunnen passen en toe te voegen. Als we dit alles dus vertalen naar Jip en Janneke taal: er is geen vastomlijnd plan voor attracties en thema's. Tenminste, dat is waar het nu op lijkt.
Lijkt toch echt nergens op uit te draaien straks.
The London resort heeft vandaag de volgende nieuwsbrief verstuurd
London Resort Newsletter: Public Consultation Launch
Public Consultation - 27 July 2020 – 21 September 2020
The London Resort is a world-class, sustainable, next generation entertainment resort proposed to be developed on the Swanscombe Peninsula, near the banks of the River Thames in north Kent, with supporting transport facilities on the northern side of the River in Tilbury, Thurrock.We are now consulting on our proposals. We are seeking feedback on our evolved Masterplan, our transport strategy, our approach to sustainability and to minimising the adverse impacts of the scheme. In this newsletter you’ll find details of how to get involved.
A message from our CEO, PY Gerbeau
Welcome to the London Resort consultation
“The London Resort represents a unique opportunity to bring a thrilling and exciting global entertainment destination to the UK with a breadth of facilities. It will generate multi-billion-pound investment, thousands of jobs, and will transform a largely brownfield site into one of the most exciting entertainment destinations in the world.“We have listened, analysed and considered all the feedback given to us through extensive consultations. Sustainability is at the core of our vision and we continue to explore new and innovative ways of integrating sustainable and low-carbon principles into every area of design and operation of the Resort.”
Have Your Say
Responding to our consultation
Visit our consultation website and our virtual exhibition room to find out more, view all consultation materials and complete our online response form.We are holding a series of webinar events on selected lunchtimes and evenings throughout the consultation period. Members of the project team will present proposals and will be happy to answer questions. Dates and times of webinars are published here on our website.
You must submit your response to consultation by 11.59pm on Monday 21 September 2020. We cannot guarantee responses submitted after that date will be received
If you have any questions about the consultation, or would like to order copies of materials, you can contact us by:
Telephone: 0800 470 0043 or Email: info@londonresortcompany.co.uk
You can also follow us on Facebook and Twitter @londonresort to stay up to date on consultation.
Willen ze nou de mening weten over de plannen die op tafel liggen?
Ik begin het plan achter het plan steeds minder te begrijpen
Het is hier in Engeland een verplichting om een locale consultatie en publieke consultatie te doen, waarna uiteindelijk een vergunning komt. Zolang zij beide niet hebben zal er geen vergunning komen en zal deze luchtkasteel nooit een zonnestraal zien.
Hjalmar Maar zijn die twee stadia niet al lang ooit eens geweest dan?
- Bijgewerkt
Vriend_van_de_club Voor zover ik weet zijn het alleen maar de lokale dorpen om dit gebied heen. Dat zijn Greenhithe, Swanscombe en Northfleet. Nu ze het naar iedereen sturen ga ik er vanuit dat ze straks heel Kent (regio) en daar buiten om reactie vragen, om zo de volgende fase in te kunnen gaan.
edit: dit project staat bekend als een Nationally Significant Infrastructure Project. Wat betekend dat ze meer consultaties moeten doen dan een normaal project omdat het zoveel invloed heeft op de omgeving. O en mocht iemand DCO in de documenten op hun website lezen dan staat dat voor development consent orders.
Goed, ik heb even tijd gehad wat documenten door te nemen, maar stiekem ben ik dus echt niet onder de indruk van hun "masterplan".
Aantal zaken die ik opmaak is dat ze heel erg bezig zijn geweest met de bereikbaarheid van het park van zowel de zuid als de noord kant van de rivier. Dit heeft er voorgezorgt dat er een nieuwe wegen netwerk wordt aangelegd vanuit Bluewater (winkelcentrum) richting dit gebied en twee stijgers (groen/blauwe vlakken langs het water) zullen komen voor Park en Glide (een mogelijke veerboot functie vanuit Centrum London met de Thames Clippers).
Alle licht groene vlakken is "landscape" wat ik begrijp dat de documenten natuurgebied is wat niet aangepast kan/mag worden. Daarnaast alle oranje vlakken zijn parkeer plaatsen of multi story parkeerplaatsen en het gele zijn hotels. Die twee roze vlakken zijn de twee parken, maar er is geen velden of wegen te bekennen wat de daadwerkelijk invulling gaat worden van de parken. Sterker nog, er zijn alleen maar overeenkomsten getekend voor een mogelijke samenwerking maar geen daadwerkelijke uitvoering van wat deze overeenkomsten zullen brengen. Voornamelijk generieke meuk is ingetekend.
Ik heb mij ondertussen wel ingeschreven voor de consulatie, aanstaande dinsdag, eens kijken of meneer communicatie manager wat bijzonders te vertellen heeft.
Hjalmar
Tof als je ons op de hoogte houdt van dit luchtkasteelproject!
Hopelijk komen ze met concrete plannen aan, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Ik zag net in een ander topic dat Epic Universe voorlopig stil ligt, een ontwikkeling die al in gang is gezet, waar genoeg geld en draagkracht achter zit en goede partijen met sterke IP's. Hoe ze hier in Engeland nu in 'corona-tijd' nog een luchtkasteel als dit willen gaan realiseren, is mij onbekend.