Gardaland eigendom van InvestIndustrial. Zelfde groep die ook Port Aventura heeft. Ik denk dat daar de issues van Merlin nog sterker een rol spelen.
luc136 Ik vrees vooral voor parken als Thorpe en Chessington, kunnen die zich staande houden zonder mega-aanbiedingen?
Beide parken hebben genoeg te bieden voor hun doelgroepen. Zeker chessington heeft enorm veel potentie. Thorpe zal wellicht iets meer moeten doen om families te trekken, maar dan loop je weer het risico dat ze in het vaarwater van Chessington (en legoland) gaan zitten en zo elkaar kannibaliseren.. ik heb echter wel het idee dat ze in Engeland wél prima kunnen rond komen door zich op thrillseekers te richten.
Hjalmar Dat resulteerde in de juiste hoeveelheid bezoekers maar minder omzet in de kaarten verkoop.
Dat is toch gewoon een enorm kortzichtige visie? Misschien als je een park in de verkoop wil zetten, wil je op deze manier je bezoekcijfers verhogen door het goed uit te laten zijn. Maar in andere omstandigheden lijkt me toch dat omzet/winst altijd belangrijker zou moeten zijn dan bezoekersaantallen.
Natuurlijk gaat dit dan verder dan enkel de entreeprijzen. Meer bezoekers = meer omzet in je F&B sector. En juist daar zit normaliter de grootste winst, maar als je je bezoekersaantallen haalt maar netto nog steeds op verlies uit komt, doe je toch iets verkeerd lijkt me.
luc136 Die uitbuiting van gasten werkt op korte termijn maar is op lange termijn een neerwaartse spiraal. Ergens fijn te zien als dat in resultaten terugkomt, hoewel sneu voor de parken natuurlijk.
Ik hoop dat Merlin (en InvestIndustrial) dit ook zo zijn.. maar ergens heb ik altijd het idee dat het management daar met een enorme plank voor de kop zit en het niet beter gaat worden totdat de parken verkocht worden. (waarna een nieuwe eigenaar ook nog jaren nodig heeft om alles weer op te lappen).