Progress
Het dienstencentrum "even" verplaatsen lijkt me niet een korte termijn actie als vervanging voor strookrijk. Een deel van de kantoren zijn ooit naar Raveleijn verhuisd, maar een groot deel zit nogsteeds op het dienstencentrum, net als ondersteunende diensten, en het centrale magazijn.
Als je ook luchtfoto's bekijkt hiervan dan kan je ook niet makkelijk "een deel" erbij betrekken.
De makkelijkste ruimte zijn de parkeerruimtes, maar die liggen helemaal ingebouwd tussen alle gebouwen in.
Daarnaast misschien een belangrijker probleem, maar waar verplaats je alles naartoe, ze mogen namelijk niet heel veel meer bebouwen binnen de bestaande 11% regeling.
Je zou een nieuw hoofd-magazijn op een andere plek buiten het park kunnen bouwen en een kleiner buffermagazijn in de parkgrenzen, maar dit brengt weer logistiek in je operatie extra kosten mee.
Kantoren, kledingatelier, gildenhuys etc wil je niet te ver weg zetten, dus die blijven weer tellen voor je 11% bebouwing en dit kan natuurlijk ook nog niet naar het nieuwe strookrijk.
Maar volgens mij kan je dan beter een paar jaar bescheiden blijven en een pas op de plaats maken dan miljoenen weg gooien aan een onhandige verbouwing.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de bouwvergunning voor een achtbaan op die plek (als je de geplande strookrijk baan hierheen zou verplaatsen) aangezien dit aardig dicht tegen Kaatsheuvel aan ligt vraag ik mij af of die uberhaubt rond kan komen.