@Quefox_ Maar… het is van de alternatieven die er zijn binnen het assortiment van Remia (fritessaus, friteslijn en LikeMayo), wel het beste alternatief.
Hmmm, dat is in mijn optiek net zoiets als verkondigen dat syfilis van alle geslachtsziektes nog wel de beste is. 😂
@Wuiles Wat een onzin dit allemaal. Geef mensen gewoon de keuze tussen vega en echte… Zet dit nu echt zode aan de dijk?
Neen, dat zet het niet. Als je de wereld wilt redden moet je iets aan de steeds groter wordende wereldpopulatie doen, zodat die de komende eeuw weer met een paar miljard omlaag zakt tot het weer op een niveau is waar de Aarde prima mee overweg kan. Maar dat is geen populaire boodschap en voor velen zelfs onbespreekbaar dus gaan verwaarloosbare landen als Nederland en verwaarloosbare firma's als de Efteling dan maar zelf het braafste jongetje van de klas spelen. Dan zijn namelijk de gewetens van de zelfverklaarde wereldredders weer gesust en dat het in het grote geheel dweilen met de kraan open is mag de pret niet drukken, uiteraard.
@Quefox_ Maar ja, dealtjes sluiten met een leverancier/producent om hun assortiment goedkoper in te kunnen kopen is nou eenmaal gebruikelijk (en misschien zelfs wel nodig te noemen).
Gebruikelijk wel, nodig niet naar mijn mening. Je kunt ook zonder voordelige contracten inkopen waar je wenst, wat dan als resultaat heeft dat de prijzen hoger zullen zijn maar dat de kwaliteit ook ten goede komt. Als ik naar mezelf kijk, ik betaal graag meer voor goede kwaliteit, maar dat is voor een hoop landgenoten als vloeken in de kerk. Het is niet voor niets dat Nederlandse fabrikanten uitblinken in consumenten bedonderen omdat diezelfde consumenten steevast voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daarom bungelt Nederland al sinds jaar en dag onderaan in de Europese lijstjes van hoeveel procent van het maandelijkse inkomen er aan voedsel wordt uitgegeven.
In de ideale Efteling zou je overal drie keuzes hebben: een (vegan) keuze voor de wereldredders, een goedkope keuze voor de zuinigen, en een duurdere keuze voor de Bourgondiërs. 🙃