R013 Nee hoor, ik probeer zeker niet goedkoop te scoren, ik was oprecht benieuwd, ik geef toe, als ik het teruglees lijk ik onbedoeld bevooroordeeld en sarcastisch, dat was niet de bedoeling, excuus daarvoor. Ik vind het te prijzen dat je open bent naar je gasten.
Jeroen_uit_tilburg Ook hier zal ik even kritisch naar mezelf en mijn bewoording kijken. Ja, misschien had ik mijn sarcastische laatste opmerking achterwege kunnen laten, maar die vond ik zelf gewoon grappig en wilde ik graag toevoegen. Achter de rest sta ik nog steeds.
Je geeft in een eerdere post aan dat het een reden voor je kan zijn om Polle's keuken links te laten liggen als je niet meer weet wat er in het beslag zit. Als ik vraag of je dit daarvoor dan wel wist geef je aan dat je ze eigenlijk al links liet liggen omdat, en ik quote:
Jeroen_uit_tilburg omdat de efteling echt rampzalig is als het gaat om goed en gezond eten.
Dan komt jouw opmerking dat je er niet meer heengaat op mij over als stoken.
Verder doe ik absoluut niet alsof je gek bent, dat weet ik namelijk niet, ik ken je niet. Ik geef alleen aan dat de reden voor jou om daar niet meer te komen blijkbaar is dat je niet meer weet wat er in je pannenkoekenbeslag zit, terwijl ik met grote vormen van zekerheid kan zeggen dat je dat daarvoor ook al niet wist.
Ik blijf er wel degelijk bij dat ik het schandalig vind hoe makkelijk wij maar blijven doen over het gebruiken en zelfs uitbuiten van dieren en misschien nog wel meer van het normaal vinden hiervan. Ik ben zeker niet heilig, ik eet zelf ook regelmatig een plak kaas en als ik buiten de deur eet of als ik eters krijg wil ik me ook nog wel eens laten verleiden tot het eten van vlees.
Ik wil ook niemand mijn zienswijze per se opdringen. Ik zou wel eenieder willen vragen om eens kritisch te kijken naar wat we eigenlijk roepen. Blijkbaar is het feit dat er eieren en melk in een pannenkoek zitten belangrijker dan het feit dat het er uit ziet als een pannenkoek, het ruikt als een pannenkoen en het smaakt als een pannenkoen. Die redenatie kan ik niet begrijpen. Als alle drie die dingen niet het geval zouden zijn begrijp ik helemaal dat je er moeilijk over doet, maar dat is gewoon niet het geval. Het feit dat je toevallig van dit gerecht de receptuur kent maakt niet dat een aangepast recept niet hetzelfde gerecht is. Ik weet redelijk zeker dat de meesten de receptuur van tomatensoep niet kennen en het ze dus ook niet uitmaakt of er in een restaurant een andere receptuur op nagehouden wordt. Je krijgt iets roods, warms en tomaatachtigs voor je en dat eet je op. Dat zou ook zo moeten zijn met de pannenkoek.
In mijn ogen zouden ze ergens op de kaart moeten vermelden: 'de basis van alle pannenkoeken bij Polles keuken is volledig veganistisch', en nee, dat hoeft echt niet klein in een hoekje, zet dat gewoon prominent op je kaart, dan is het voor iedereen duidelijk.