Gister bij Mystique gegeten. Als mensen die normaal niet van fine dining houden was dit een behoorlijke switch voor mijn vriendin en mij. Dit hadden we dan ook nooit gedaan als het Efteling linkje er niet aanzat. Toch was ik blij verrast! Wij gingen voor 4 gangen met een sap arrangement, waarbij mijn vriendin nog een extra gang heeft gekozen die blijkbaar elke dag anders is, gebaseerd op de lokale ingredienten van die dag.
Buiten dat het eten allemaal erg lekker is, en fantastisch gepresenteerd word, viel vooral het level aan service me op. Iets wat je normaal niet gewend bent in een pretpark. Halverwege de avond gingen we even op het balkon Aquanura kijken, en toen we terug kwamen lag de tafel er weer helemaal netjes bij. Idem dito toen mijn vriendin even naar het toilet ging. Meteen kwam iemand netjes haar servet opvouwen. Je merkt ook dat het personeel erg alert is op alles. Wij krijgen dus per gang een bijpassend sapje, echter hadden wij ons sapje bij een van de gangen al op voor de gang voorbij was. Meteen kwam iemand met een karaaf (gratis) het sap bijvullen, hetzelfde voor het brood.
Verder zag het er allemaal prachtig uit, werd er perfect rekening gehouden met dieet wensten en was het personeel super aardig. Ze vertelde ook met alle liefde over de gerechten, en waar de ingredienten vandaan kwamen. Aan het einde van de avond mochten we nog een klein stukje door het hotel heen terug lopen en zagen we dus ook wat van de hotelgangen, inclusief de lobby!
Al met al was het een super avond. We hebben 3 uur gezeten, en echt genoten van de ambience, het personeel, het eten en natuurlijk de magie van daar zitten, en de watershow op de achtergrond zien. Ik ben niet direct een grote fine dining fan geworden(vooral omdat ik een grote eter ben, en het blijft duur), maar zou het zeker nog wel eens willen doen. Wel weer in Mystique, omdat de link met de Efteling het toch wel uniek maakt voor mij.
Dit is echt een ervaring die meer dan welkom is in de Efteling en volgens het personeel loopt het ook echt wel goed. Hier is dus blijkbaar echt een markt voor.
Hier enkele van de vele foto's die zijn gemaakt! We hebben nog veel meer lekkere dingen mogen proeven, maar dit geeft hopelijk een kleine indruk!