Het is nog maar 2 weken, maar ik wil het toch nog graag even delen.
Het doel
Ik ben Jay Wolfs (Wolfske) en doe met mijn werk mee met de Alpe D'huZes, hiervoor willen we zo veel mogelijk geld inzamelen voor het KWF. Mijn persoonlijke doel is om 2x de berg op te wandelen en mijn streefbedrag is om €2500 op te halen, ik ben al aardig op weg, maar heb ook nog een lange weg te gaan en moet met originele ideeën komen om mijn streefbedrag te gaan halen.
Nu ben ik zelf groot pretparkfan (met een Efteling abonnement) en dacht misschien kan ik hier nog wat mee doen.
Jullie zullen me niet heel goed kennen, want ik post zelf niet zo heel veel, maar lees al jaren zo'n 95% van alle berichten mee. Vandaar dat ik dit hier toch wel delen om zo hopelijk nog wat extra aandacht te krijgen voor dit mooie doel.
De training
Toen ik erachter kwam hoe ‘dichtbij’ sommige dingen waren als je zulke lange afstanden moet lopen waren, had ik al snel het idee om naar de Efteling te wandelen, wat circa 20km is vanaf mijn woonplaats.
Helaas heeft dit langer op zich moeten laten wachten, doordat ik eind februari een knie heb overbelast. Hierdoor 2 weken niet kunnen sporten, toen ik van de fysio eindelijk weer mocht opstarten, maar een stapje terug moest nemen, kreeg ik een week lang griep, waardoor ik niet 1-0, maar 2-0 achter stond.
Het lijkt me leuk om wat pretpark gerelateerde trainingen te delen.
Het starte met het eerste trainingsweekend met het werk begin februari in de Ardennen, waar ik toevallig stuitte op het parkje Plopsa Coo, wat een leuke verassing was.

Training van zaterdag.

Plopsa Coo van bovenaf.
Begin april was het eindelijk zover en ben ik de eerste keer naar de Efteling gewandeld. De wandeling was zo’n 20km vanuit huis naar het Hartenhof. Wat een leuke ervaring was dit om te lopen, geen rondje van huis naar huis, maar een echt doel aan het einde hielp enorm in de motivatie.
Mijn zus stond me op te wachten in de Efteling met mijn nichtje van 2 en hebben daar nog een leuke middag gehad. Gelukkig hoefde in niet naar huis te lopen 😉

De wandeling naar de Efteling.
En hoe leuk is het dat de mannen van van Kleine Boodschap je bericht delen 🔥
Uiteindelijk ben ik nog een tweede keer naar de Efteling gewandeld vanuit huis, dit keer met een omweg door de Loonse en Drunense duinen, om uiteindelijk na 26,5km bij de Efteling aan te komen.
Hier heb ik met mijn vriendin nog ruim 4km gelopen om uiteindelijk op ruim 30km uit te komen die dag.

De 26,5km wandeling naar de Efteling.
Mijn zus vroeg zich ook af hoe het zou zijn om vanuit haar woonplaats (Dongen) naar de Efteling te lopen. Dit hebben we afgelopen zaterdagochtend samen gedaan.
Dit was een beschaafde 11km, met nog een hele dag in de Efteling met de hele familie, is het uiteindelijk nog 20km geworden die dag.

De wandeling vanuit Dongen.
Met de dag erna de echte en laatste lange afstandstraining voordat we over 2 weken de berg gaan trotseren.
De zondag 35km gewandeld, wat toch wel zwaar viel na de 20km van zaterdag en heel de dag staan, maar het is gelukt.

De laatste lange afstandstraining.
Natuurlijk heb ik tussendoor nog veel niet pretpark gerelateerde wandelingen gemaakt en veel in de sportschool gestaan.
Het resultaat
Ik ben nooit de sportiefste geweest en geruime tijd overgewicht gehad, maar ik ben heel erg blij dat ik gekozen heb om mee te doen, het is niet alleen voor een goed doel voor het KWF, maar ook voor mezelf.
Inmiddels ben ik 15 kilo afgevallen en is sporten een ritme geworden, wat ik moet gaan volhouden.
Niet alleen wordt jullie donatie, natuurlijk erg gewaardeerd door mij, maar ook wordt 100% van dit bedrag door KWF gebruikt om onderzoek naar kanker (-therapieën) te financieren.
Ik heb het al geaccepteerd dat ik het streefbedrag van €2.500 niet ga halen, maar misschien kunnen jullie nog helpen om de magische grens van de 2.000 aan te tikken ❤️
Zo wordt niet alleen het bedrag over de streep van de 2 heen getrokken, maar het helpt mij ook enorm in motivatie om over de streep (finish) heen te gaan!
https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundraisers/JayWolfs/alpe-dhuzes

Leuk dat jullie de tijd hebben genomen om dit te lezen, bedankt!