Ik ben wel positief verrast door de menukaart. Typische brasserie-gerechten passend bij een brasserie. En de ervaring leert nu eenmaal dat pretpark-bezoekers over het algemeen graag voor klassiekers gaan. In het Efteling Hotel is ook meermaals geëxperimenteerd met wat meer creatieve gerechten en steeds was de conclusie hetzelfde: de gast kiest voor het bekende. Dat er gebruik gemaakt wordt van wat gimmicks vind ik ook wel passend bij een pretpark restaurant zeker als het beperkt blijft tot wat rook uit een Smoking Gun onder een stolp of wat knettersuiker op je dessert. Waar ik me wel zorgen over maak is of ze de capaciteit hebben (qua personeel en materiaal) om in de zomer binnen en buiten op niveau te blijven bedienen. Wij hebben goede ervaringen gehad bij Mythos in IoA, Ratatouille in WDS en Flaming Feather in Toverland, maar dat waren eerder uitzonderingen op de regel. We gaan het zien.
Ik ben ook wel benieuwd wat deze nieuwe restaurants voor effect gaan hebben op het Pinokkio Restaurant. Of het wordt er drukker doordat Brass 7 en Mystique vol zitten en mensen toch iets in het park willen eten óf er komt niemand meer en ze doeken het op. Dat laatse zou ik overigens niet verkeerd vinden.
Ik hoop ook nog steeds op een fatsoenlijke leuke bar-gelegenheid. Misschien dat Mystique dat wordt, maar ik hoop stiekem nog steeds op een upgrade van de Lorely.