BlueSpirit Zolang de Horeca in Nederland niet als een écht vak wordt gezien, gaat dit ook nooit gebeuren.
Ik durf nog wel verder te gaan: zolang het gastronomisch gevoel van de Nederlander in het algemeen niet wat opgekrikt wordt, gaat het vak van kelner niet als volwaardig gezien worden en zullen we 't dus met brigades van zestienjarigen moeten doen. Wat is het toch zalig om in Frankrijk neer te vleien en door een stokoude maître met een encyclopedie aan kennis over etiquette en etablissement ontvangen te worden.
Meint Ik moet wel zeggen dat ik Brasserie 7 een vreselijke naam vindt. Klinkt als een zeer middelmatige maar gek genoeg toch drukke eetgelegenheid in een middelmatige Nederlandse stad van tussen de 100.000 en 200.000 inwoners.
Hahaha, wat een treffende schets! Ik vind de naam ook verschrikkelijk suf en zie nu al hoe die 7 veel te veel restricties oplegt, want er moeten nu hoegenaamd 7 voor-, 7 hoofd- en 7 nagerechten op de kaart staan en 7 is sprookjesachtig en magisch dus er moeten 7 gimmicks zoals elfenstof of drakenadem over de gerechten gestrooid worden. Ik hoop eigenlijk sowieso op zo weinig mogelijk gimmicks of bereiding aan tafel, want daar zijn we anno 2025 toch wel allemaal klaar mee?
Soit, ik kijk wellicht meer uit naar Mystique. 🙂