Dit jaar zou het de 100e verjaardag van Bobbejaan Schoepen zijn. De flamboyante zanger en oprichter van zijn Bobbejaanland. Dit was een reden voor Bobbejaanland om uit te pakken met een eerbetoon aan de entertainer. Vanmorgen is er een kunstwerk voor hem onthult.
Yves Peeters, de algemeen directeur van Bobbejaanland onthulde vanmorgen samen met een zoon van de oprichter; Jack Schoepen, een vrolijk beeldje (gemaakt door Bram Buytaert) vlak bij de ingang van het park. Dit deel van het park is hierbij ook omgedoopt tot "Bobbejaan Schoepen Plein". Hieronder enkele foto's van dit moment.

Nu ik er toch was heb ik een rondje (letterlijk) door het park gelopen en heb ik met m'n camera in de hand genoten van het pretpark waar ik in mijn jeugd veelvuldig kwam. Vroeger stond het hier voor m'n gevoel boordevol flatrides, maar ondanks dat veel van dit alles de tand des tijds niet overleefde zijn er nog steeds veel leuke plekken en attracties te vinden! Zeker nu alles weer vol in het verse groen staat.

Jammer dat de blauwe lucht die we de afgelopen maanden gezien hebben vandaag niet thuis was...

❤️

Je mist de eenvoudig van Indiana River als je het van een afstandje ziet. Maar als je hm kadreert is het best leuk.

Country & Western was Bobbejaan's favoriet. Het is anno 2025 nog steeds een prima thema deel!

Ik had de attractie sinds de update nog niet gedaan. Eerlijk gezegd vond ik het niet eens tegen vallen. De wachtrij is (binnen) donker en de enorme draaikolk is als decor minder fraai dan de projecties. Maar de rit is nog steeds leuk en vermakelijk.

En als laatste... Een dagje Bobbejaanland is voor mij niet compleet zonder El Paso Special!

Bobbejaan, dankjewel. En tot de volgende keer!