Als ik alle reacties hierboven lees én dat combineer met de onzekere omstandigheden lijkt het mij geen goed plan om de (bus) reis zoals deze is aangeboden door te laten gaan. Ik zou daarom alle respect voor Arco hebben wanneer er wordt besloten dat deel van de reis te annuleren. Dit zal niet iedereen even leuk vinden i.v.m. de al geboekte vliegtickets etc. maar het is in deze situatie onmogelijk om iedereen 100% tevreden te stellen. Ik kan mij best voorstellen dat dit een lastige keuze zal zijn.

Het schrappen van het georganiseerde gedeelte (misschien op park toegang na) lijkt mij het meest voor de hand liggend. Mensen kunnen vervolgens zelf besluiten wat ze doen. Ik heb zelf niet voor de busreis gekozen, maar kan mij voorstellen dat het fijn is dat er op korte termijn de knoop wordt doorgehakt.

Marvin Maar als het alternatief thuisblijven is dan heb ik er geen probleem mee om gedurende de dag een aantal keer zo'n mal kapje voor mijn snoet te doen.

Ik dus wel. Ik heb er absoluut geen zin in om naar een pretpark te gaan en te worden gedwongen een deel van de dag een lap voor mijn mond te moeten lopen. Dan sla ik wel een jaar over en zie ik het volgend jaar verder.

Helemaal eens met @Thijs82! Je ziet dat er net zoveel meningen als deelnemers zijn, dus je gaat nooit iedereen op dezelfde lijn krijgen. De busreis en de hotels annuleren en hooguit de extra's in de parken in stand houden voor een kleinere groep die wel naar Polen wilt afreizen in deze periode. Verplaatsen naar volgend jaar levert ongetwijfeld problemen op voor mensen die de vliegtickets voor dit jaar al hebben geregeld.

Thijs82 Ik zou het vooral fijn vinden als definitief een knoop wordt doorgehakt. In mijn ogen had die knoop een maand terug al doorgehakt moeten zijn, maar dat doet er nu niet meer toe.

Ik ben het ermee eens dat mijn voorkeur uitgaat naar annuleren en op een later moment opnieuw. Gezien de risico's die vastzitten aan het reserveren en aanbetalen op dit moment zou ik het echt een te groot risico vinden. Liever nu eieren voor je geld kiezen en annuleren nu de kosten nog niet te hoog of zelfs gemaakt zijn.

Mensen die met de auto gaat kunnen dan ook perfect zelf aan de slag met de reis, eventueel in overleg met Arco met behoud van de gekozen hotels.

• Jozz heeft hierop gereageerd.

Wow Arco, ik heb met je te doen. Je kunt het namelijk nooit goed doen voor zo’n grote groep mensen. De één wil dat je vorige maand al een beslissing nam, de ander wil zo lang mogelijk wachten omdat “je weet nooit wat er nog gaat veranderen en straks maken we een verkeerde beslissing”. De volgende wil wel met bus en mondkapjes, de ander wil met vliegtuig zonder mondkapjes, de laatste wil weer wat anders. Dit is niet te doen.

Wat ik heel jammer vind is dat iedereen hier zo veroordelend is over Arco en de organisatie. Ik ga nooit mee met zulke reizen omdat het niets voor mij is, maar ik lees altijd mee en geniet van de voorpret. Maar daar is in dit topic al heel lang geen sprake meer van helaas.

Arco, succes met het maken van deze onmogelijke beslissing!

Wij zijn nu in Polen en het is goed te doen. In Legendia hoeven we geen mondkapjes op. In Energylandia alleen in de wachtrijen en achtbanen maar uiteindelijk heeft iedereen ze maar half op en alleen in het station wijzen ze je soms erop om 'm op te doen bij vertrek. In sommige hotels bij de receptie en ontbijtbuffet even mondkapje maar bij andere hotels weer niet.

Susanne als het in september ook zo kan zijn zoals je hier beschrijft, dan mag van mij deze trip gewoon door gaan.

Zingo Ik ben het ermee eens dat mijn voorkeur uitgaat naar annuleren en op een later moment opnieuw. Gezien de risico's die vastzitten aan het reserveren en aanbetalen op dit moment zou ik het echt een te groot risico vinden. Liever nu eieren voor je geld kiezen en annuleren nu de kosten nog niet te hoog of zelfs gemaakt zijn.

Ik sluit me hier bij aan. Nu is het wellicht 'te doen', maar je merkt al dat niet iedereen blij wordt van de maatregelen die er nu al zijn. Daar komt de onzekerheid voor september bij. Hierop anticiperen zien als 'doemdenken' lijkt me niet terecht. We weten allemaal dat het risico op een volgende golf er is, en op het laatste moment dit allemaal moeten cancelen is nog veel vervelender.

Verplaatsen van de 'officiele' trip zou ik niet erg vinden. De vliegtickets waren spotgoedkoop, dus dat is voor mij geen grote drempel (waarmee ik niet wil zeggen dat dat voor anderen ook zo is). Bovendien houdt eenieder de vrijheid om alsnog zelf te gaan.

Mooi verwoord Annuh, precies wat je zegt, de keuze die Arco & Sanne moeten maken zal een hele lastige zijn. Ikzelf ga niet mee deze trip, dus sta er wat makkelijker in.
        Misschien zou het een verstandig besluit zijn om de trip toch te cancellen. Ook omdat ik denk dat de onzekerheid er nog wel even zal zijn. Niemand weet hoe het ervoor staat in september mbt het virus.
        Diegenen die nu al aangeven liever niet meer mee te willen gaan zullen de gemaakte kosten (waarschijnlijk) voor lief nemen. Voor de mensen die wel dolgraag willen gaan, die kunnen de trip alsnog op eigen initiatief doen met het vliegticket welke ze al bezitten.
        In augustus ga ik zelf die kant op en de prijzen in Polen vallen ontzettend mee.

En over de mondkapjes gesproken, ikzelf was ook lang negatief over alle maatregelen die de parken moesten nemen om weer open te mogen. Mijn bezoek aan Toverland heb ik in mei als erg positief ervaren. Gisteren ben ik naar Moviepark Germany geweest, waar je mondkapjes op moest in de attracties en de wachtrijen. En het is mij reuze mee gevallen.
        Ik ben blij dat ik toch deze stap genomen heb om parken te bezoeken in deze tijd. Ik hoor veel 'dan sla ik wel een jaartje over'. Maar wie zegt dat het volgend jaar wel normaal is?
        Maar ook dat is heel persoonlijk natuurlijk. Mijn ik kan mijn hobby niet zolang missen 😉
        Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik de argumenten niet begrijp die sommigen aangeven omtrent de maatregelen in de parken. Ikzelf heb er dus ook lang zo over gedacht, maar inmiddels dus van gedachten veranderd.

The_Joker Ik hoor veel 'dan sla ik wel een jaartje over'. Maar wie zegt dat het volgend jaar wel normaal is?

Niemand, maar als 't volgend jaar wel beter is dan nu ben ik blij dat ik jaartje wat anders gedaan heb en als 't hetzelfde is dan kan ik dan altijd nog gaan. Nu is de situatie in de VS natuurlijk wel anders dan in Nederland en in de EU, want hier is de pandemie nog absoluut niet onder controle terwijl het halve land wel doet alsof het achter de rug is en ze onoverwinnelijk zijn. Ik heb de afgelopen weken dan ook alleen plaatsen bezocht waar de regels strikt worden nageleefd. Een lokaal restaurant waar zelfs personeel zich niet aan de regels hield ziet mij dan ook nooit meer terug.

Na uitvoerig overleg met Sanne, de busmaatschappij en de hotels heb ik een hele moeilijke beslissing moeten maken. En dat is helaas geen leuke, want de reis zal dit jaar definitief niet doorgaan. De trip zal naar 2021 verplaatst worden, namelijk 21 t/m 26 september. Hetzelfde programma, meer achtbanen en hopelijk weer helemaal in het oude normaal zoals we gewend waren. Ik hoop van harte dat we volgend jaar met een mooie groep zullen zijn.

Ik snap dat een aantal flink teleurgesteld zullen zijn, maar de wereld staat er op dit moment zo anders bij als in september 2019 toen ik het aanmeldtopic opende. Ik had het heel graag anders gezien, heb het zolang mogelijk uitgesteld maar dit is in onze ogen de beste beslissing op dit moment. Het is gewoon te onzeker hoe de vlag er over 2 maanden bij hangt en helaas kunnen de busmaatschappij en hotels ook niet lang blijven wachten, zij willen ook zekerheid.

Indien je er voor kiest om volgend jaar niet mee te gaan, dan krijg je uiteraard je volledige reissom teruggestort. Een reactie hieronder is voldoende, een appje of mailtje mag natuurlijk ook. Dankzij de goede afspraken heb ik geen aanbetaling hoeven doen en is alles veiliggesteld. Ik zal dit doen op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je de reissom betaald hebt. Indien dit een ander rekeningnummer is, graag mij mailen op arcobroek@hotmail.com

Nogmaals bedankt voor jullie geduld en meedenken, blijf vooral gezond en we zien elkaar hopelijk snel. 🙂

ArcovandenBroek Indien je er voor kiest om volgend jaar niet mee te gaan, dan krijg je uiteraard je volledige reissom teruggestort.

Weet nog niet wat onze plannen voor volgend jaar zijn. Ik neem aan dat je je alsnog kan aanmelden voor volgend jaar als je er nu voor kiest om het geld terug te laten storten?

Voor nu kiezen we in ieder geval voor geld terug

Arco ik vind dat je het echt super hebt geregeld zeg! Ook met het geld en hoe makkelijk je het kan terug krijgen als je niet mee gaat. Je gaat er erg goed mee om!
              Ik denk dat de meesten dat ticket wel voor lief kunnen nemen gezien de omstandigheden. Ik zal volgend jaar zeker mee gaan!

Ergens ben ik blij met de duidelijkheid aangezien ik gezien de huidige gang van zaken in de wereld niet graag meeging. Anderzijds vind ik het ook jammer want ik had er tegelijk enorm veel zin in.

Bedankt voor de goede zorgen dit jaar, volgens mij heb je alles gedaan wat je kan om het door te laten gaan, maar het is niet anders. Ik ga zelf annuleren trouwens, volgend jaar September staat mijn huwelijksreis op de planning, zelfs als die in de weken ervoor is kan ik niet mee, wordt een beetje veel anders.

Beste Arco en Sanne,

Bedankt voor dit bericht. Ik sta helemaal achter jullie keuze. Ik begrijp goed dat het een moeilijke beslissing is geweest met veel voors en tegens, maar de wereld is gewoon heel anders vergeleken met september. In mijn ogen maken jullie de juiste beslissing. Niet iedereen zal het daar mee eens zijn, maar ik hoop dat wel iedereen begrijpt dat er een beslissing genomen moest worden (en dat Sanne en Arco nooit iedereen hun zin had kunnen geven).

Bedankt voor al het werk wat jullie er ingestopt hebben en bedankt voor de aankondiging voor volgend jaar. Zoals het eruit ziet, ben ik dan gewoon van de partij en hoop ik op een fantastische reis!

Wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt, Arco! Heel begrijpelijk.
              Ik denk niet dat ik volgend jaar mee ga, zou je mijn bijdrage willen terugstorten?

Veel dank voor al je inspanningen en al het (extra) regelwerk!

Fijn dat je een knoop hebt doorgehakt Arco, hoe moeilijk die ook was. Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Omdat ik al vliegtickets heb geboekt ga ik dit jaar de trip wel maken en volgend jaar (helaas) niet nog eens mee. Zou je mijn reissom willen terugstorten svp?

Veel dank voor het regelen en als de Corona voorbij is stappen we weer met z'n allen in het busje!

ArcovandenBroek het zal niet voor iedereen de meest leuke beslissing zijn, maar het is momenteel wel de enige juiste.