@luc136 en ik vonden het wel weer eens tijd voor een echte broer en zus pretparktrip. Hoewel Luc veel parken binnen Europa inmiddels wel kent, heb ik er nog een aantal hoog op mijn wensenlijstje staan. Uiteindelijk komen we uit op een week in april (2024), een hele mooie tijd van het jaar om in naar Spanje te gaan en daar heerlijk te ontspannen. We vliegen naar Barcelona en gaan halverwege de reis met de trein naar Madrid vanaf waar we terug naar Nederland vliegen. Dit is een vierdelig verslag, en dit is deel 2 – Parque Warner Madrid. Maar je kunt (binnenkort) ook lezen over Port Aventura, Puy du Fou Espana en Parque de Atracciones.
Toen we deze trip aan het plannen waren, werd Parque Warner Madrid aan mij verkocht met de woorden “Movie Park, maar dan beter”, dus, dat moest wel een leuke dag worden.
Om half 11 draaien we het parkeerterrein op, wat nog praktisch helemaal leeg is. Gelukkig maar, dan zijn de wachtrijen niet zo lang, hoewel, met die fastpasses hier weet je het nooit. Omdat we met een Slagharen abonnement naar binnen wilden, moesten we even langs de gastenservice en nadat we door de beveiliging heen waren konden we alvast ronddwalen op het entree plein. Pas om 11 uur ging het park echt open, dus tot die tijd konden we genieten van de net iets te harde muziek. Het was op het plein wel al een beetje druk maar de sfeer is verder erg aangenaam.

Klokslag 11 uur mogen we dan ook de rest van het park en de attracties ook. Als je er een kon vinden die al open was ten minste. Stuntfall en Superman zijn beide nog dicht. Van te voren wisten we ook al dat Shadows of Arkham dicht zou blijven vanwege problemen met smeltend materiaal. Uiteindelijk zien we op queuetimes dat Coaster Express open is. Dan hebben we die maar vast gehad. De rij viel gelukkig mee en we konden kiezen voor een plek die niet boven de wielen zat. De baan is daardoor goed te doen, al krijgen we wel een harde tik onderweg. Hij is vooral gewoon heel saai. De opening van de andere achtbanen in het park laat hierna helaas nog steeds op zich wachten, maar gezien de temperatuur al flink oploopt, vinden we het geen straf dat we net naast de Rio Bravo staan. Deze is best geinig, al lijkt het wel alsof er een aantal effecten en ook de muziek niet werken. Je wordt goed nat maar niet doorweekt, dikke prima!

De kinderachtbanen zijn inmiddels wel open, dus we vinken snel de Tom & Jerry achtbaan en de Roadrunner achtbaan af voor de credits. De aankleding van deze banen is niet echt om over naar huis te schrijven, maar de Roadrunner achtbaan is wel gewoon leuk. Het is nu een uur na parkopening en inmiddels zijn alle achtbanen open, op Superman na, fingers crossed dus…
Terwijl we richting de andere grote achtbanen lopen, komen we eerst nog langs de Scooby Doo darkride die we even meepakken, er staat nu toch geen rij. Deze is simpel en leuk gemaakt. Het is bij het raken van een target duidelijk welk effect je triggert, prima in elkaar gezet! Als we dan bij Stuntfall aankomen heb ik geen tijd om na te denken over hoe eng ik deze baan vind (ik hou echt niet van verticale liften), want we kunnen letterlijk direct instappen. Helaas kan ook Stuntfall mij niet bekoren, ik hang vervelend in de beugel tijdens de lift, en van de rest van de rit herinner ik me alleen maar gerammel en hopen dat ik snel weer uit mag stappen. Luc vind de baan overigens wel leuk, dus dit lijkt wel echt iets wat per persoon verschilt. De omgeving van Stuntfall ziet er overigens echt wel leuk uit. Er hangt helaas niet echt een sfeertje, maar er is duidelijk moeite gedaan aan het uiterlijk. Ik moet wel echt even bijkomen na de rit, dus we lopen richting het madhouse. Ik zou niet weten waar het verhaal over gaat, maar de rit zelf is best oke.

Onderhand hebben we wel honger en we belanden uiteindelijk bij Forsters Hollywood, waar ik een hele prima salade eet en Luc heerlijke spare ribs. De kwaliteit van het eten hier in Spanje is overigens sowieso niks om over te klagen. Het zijn ruime porties dus voor we ons weer aan achtbanen wagen, doen we eerst nog een ritje in Scooby Doo. Dan is het tijd voor een van de banen waar ik het meest naar uit heb gekeken, Batman Gotham City Escape. Deze wordt veel vergeleken met Velocicoaster dus ik heb hoge verwachtingen. Dat de wachttijd maar op 5 minuten staat, vinden wij dan ook erg bijzonder, maar he, daar klagen we niet over, in de rij dus! Het plein voor de villa en de villa zelf liggen er leuk bij en het thema begint daar al wel echt. Het groupen vinden wij nogal wazig gaan en lijkt ook niet te gebeuren op de manier waarop het plein is ingericht, maar goed. Eerst krijg je een prima voorshow in de villa en daarna volgt nog een stukje wachtrij. Die vijf minuten klopte dus inderdaad voor geen meter, het is eerder 30, maar nog, niet bijzonder lang voor een baan van dit kaliber. De rit zelf vind ik erg leuk, al valt direct op dat de baan nu al (een jaar na opening) behoorlijk rammelt. Heel erg zonde.

Inmiddels is Superman ook eindelijk opgestart, dus hup, die kant op! Dit thema gebied is een stuk minder mooi dan de andere delen van het park. Een van de draaiende thema elementen piept en kraakt en uit speakers komt een akelige ruis. Ook in de wachtrij voor Superman is geen thema te bekennen, behalve een aantal grote borden met informatie over waarom Superman zo fantastisch is. De baan daarentegen is echt heel leuk en ook soepel, genieten!

We zijn nu op het heetste punt van de dag aanbelandt, het voelt als een graad of 27. Aangezien er toch geen rij is, maken we nog een ritje in Rio Bravo. Daarna haal ik wat lekkers terwijl Luc nog een ritje in Stuntfall maakt. We sluiten de dag af met rerides op Superman, Batman en Scooby Doo. Daarna willen we eigenlijk nog wat eten, maar Spanje heeft er een handje van om zo voor sluitingstijd geen enkel restaurant meer open te hebben. Daar kun je je op voorbereiden, maar de bordjes met openingstijden zeiden overdag dat ze nog wel open zouden zijn, dus dat was balen. Het wordt dus toch maar gewoon een McDonalds, want daar kun je op ieder moment eten krijgen, dat is wel een van de grootste uitdagingen in dit land.
Parque Warner is inderdaad Movie Park Germany, maar dan beter. Beter achtbanen, betere aankleding en beter weer. Het hoekje bij Superman en een paar van de achtbanen verdienen wat liefde, maar in algemene zin ligt her park er goed bij en is het ook hier heerlijk ontspannen!